Międzynarodowe serwisy sprzedażowe dają niemal nieograniczone możliwości rozwoju dla firm i jest to doskonałe rozwiązanie także dla polskich sprzedawców. Jednak duże możliwości to także wiele obowiązków. Czy da się to wszystko jakoś zorganizować? Oczywiście!
Amazon w prostych słowach
Największy na świecie sklep internetowy, jakim bez wątpienia nazwać można Amazon, jest obecnie u szczytu swej popularności. Ten jeden sklep skupia w sobie wiele europejskich i światowych rynków, daje też proste narzędzia, dzięki którym bez większego wysiłku możemy sprzedawać swoje towary za granicą.
Jak to działa?
- Zakładasz konto (podstawowe lub profesjonalne).
- Wybierasz rynek sprzedaży (np. niemiecki).
- Określasz model sprzedażowy (np. sprzedaż wysyłkową).
I gotowe. W teorii jest to bardzo proste, jednak w praktyce wymaga pewnego przygotowania. Mówimy tutaj przede wszystkim o znajomości prawa – szczególnie w kontekście sprzedaży wysyłkowej w danym kraju. Tutaj bardzo pomocne może okazać się doradztwo podatkowe. Amazon staje się tym bardziej przyjazny i otwarty, im lepiej rozumiemy, jakie priorytety stawia sobie ten internetowy sklep. A są to przede wszystkim: jakość i szybkość obsługi klienta. Doradztwo podatkowe Amazon jest w stanie podpowiedzieć, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla danego przedsiębiorcy i na jakich rynkach może liczyć na najlepsze zyski. To także osoby, które doskonale znają lokalne i europejskie przepisy, a to szczególnie ważne dla osób, które chcą zacząć sprzedaż w kilku różnych krajach.
Zdalna obsługa klienta
W przypadku najbliższego nam rynku niemieckiego możemy z dużym powodzeniem korzystać z wysyłki produktów z Polski. To się najczęściej udaje, o ile nawiążemy współpracę z firmą kurierską, która ma doświadczenie w tego typu przewozach. Trzeba jednak pamiętać, że nawet niewielkie opóźnienie w dostawie towaru do klienta może skutkować zablokowaniem konta Amazon.
Doradztwo podatkowe i eksperci od sprzedaży międzynarodowej sugerują, że w przypadku rynków dalszych niż niemiecki – polski przedsiębiorca powinien zdecydować się na tzw. model FBA. Polega on na tym, że cała logistyka sprzedaży przeniesiona zostaje na Amazon – od magazynowania, przez pakowanie, wysyłkę, aż po zwroty. Na tym modelu korzystają wszyscy – Amazon ma pod kontrolą jakość obsługi klienta, a przedsiębiorca ma przestrzeń na zajęcie się stroną marketingową sprzedaży i oszczędza. Chcesz wiedzieć więcej o sprzedaży na rynku niemieckim? Wejdź na: https://taxology.co/pl/co-jest-konieczne-aby-sprzedawac-na-niemieckim-amazonie/.
Zagraniczny VAT, czyli co z tymi podatkami?
Progi sprzedaży wysyłkowej powinny interesować każdego przedsiębiorcę, który sprzedaje na Amazon. Są to kwoty, powyżej których przedsiębiorca zobowiązany jest do rejestracji VAT w kraju, gdzie dokonuje on sprzedaży. Rejestracji VAT za granicą musi dokonać także firma, która korzysta z modelu FBA, a więc z magazynów Amazon w danym kraju.
Sama rejestracja VAT to nic trudnego, ale rozliczenie może już nie być tak proste. Doradztwo podatkowe Amazon podpowie, kiedy i jak rozliczać VAT za granicą oraz jak uzyskać ewentualny zwrot VAT. Potrzebujesz takiego wsparcia? Zapraszamy do https://taxology.co/pl/.