Łyżka Fiskars wycofana ze sprzedaży

Łyżka Fiskars wycofana ze sprzedaży

Aktualności

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie publiczne, które dotyczy jednego z wyrobów marki Fiskars. Konkretnie chodzi o łyżkę Fiskars Functional Form™, wykonaną z tworzywa sztucznego, która może zawierać szkodliwe dla zdrowia związki! Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące felernej partii i omawiamy zasady postępowania z owym produktem.

Łyżka Fiskars Functional Form™ wycofana ze sprzedaży

17 listopada 2020 roku Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie publiczne, które dotyczy jednego z produktów konsumenckich. Tym razem komunikat GIS dotyczy popularnych łyżek o nazwie: “Fiskars Functional Form™ Spoon”. Skutkiem tej decyzji jest całkowite wycofanie z obrotu konkretnej partii tego produktu o nr 200620. Jeżeli ostatnio stałeś się posiadaczem tego typu produktu, nie używaj go w kuchni! Łyżka ta w kontakcie z żywnością może przenosić szkodliwe dla zdrowia pierwszorzędowe aminy aromatyczne.

Szczegóły dotyczące produktu objętego wycofaniem:

Nazwa: Fiskars Functional Form™ Spoon
Numer artykułu: 1027299
Numer partii: 200620
Kod EAN: 6424002009665

Jak rozpoznać wadliwy produkt? Przede wszystkim poprzez wytłoczony na nim symbol „2↑0”, gdzie strzałka symbolizuje cyfrę “6”.

Czym są pierwszorzędowe aminy aromatyczne?

Pierwszorzędowe aminy aromatyczne (w skrócie: PAA) należą do grupy związków chemicznych, które na ogół wykorzystywane są w przemyśle farmaceutycznym, do produkcji pestycydów, tuszów do drukarek czy nawet materiałów wybuchowych. Zgodnie z badaniami PAA mogą łatwo migrować do żywności z produktów, które miały z nimi kontakt – tak jak omawiana w tym artykule łyżka. PAA podejrzewa się o działanie rakotwórcze i są uznawane za materiały niebezpieczne dla zdrowia – tym bardziej, jeżeli znajdują się w produktach mających bezpośredni kontakt z żywnością.

Redaktor naczelny w serwisie Joblife.pl

Od 11 lat tworzy specjalistyczne treści o charakterze poradnikowym. Jego wiedza czerpana jest z wielojęzycznych kanałów informacyjnych oraz encyklopedii naukowych. Osobiście miłośnik górskich podróży i pasjonat działań marketingowych.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze