Plakat jako skuteczne narzędzie reklamy outdoorowej

Plakat jako skuteczne narzędzie reklamy outdoorowej

Szukasz skutecznej reklamy zewnętrznej, która wyróżni się na tle miejskiego krajobrazu i przyciągnie wzrok przechodniów? Nie wiesz, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych konsumentów i zainteresować ich oferowanymi usługami lub produktami? Postaw na sprawdzone rozwiązanie – plakat reklamowy! To jedna z najchętniej wybieranych form reklamy wizualnej, która od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Nie bez powodu! Plakaty wyróżnia nie tylko uniwersalność i niskie koszty produkcji, ale przede wszystkim wysoka skuteczność przekazu.

Plakaty reklamowe – doskonały sposób na promocję biznesu

Nośnik reklamowy w formie plakatu znany jest już od XIX wieku, kiedy to zastąpił nieatrakcyjne afisze. Prosty przekaz i przyjemna dla oka forma to komunikat, który nie traci na skuteczności. Umieszczony przy deptaku lub ruchliwej ulicy trafia codziennie do tysięcy potencjalnych konsumentów, przyczyniając się do budowania świadomości marki, a w konsekwencji – zwiększania obrotów ze sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Co najważniejsze, oddziałuje on na odbiorców nieprzerwanie (i tak samo efektywnie) już od chwili zawieszenia – nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów finansowych. Do skutecznej reklamy wystarczy zatem jedynie profesjonalnie zaprojektowany plakat.

Czym wyróżniają się plakaty na tle innych reklam?

Nadal nie jesteś przekonany/a, że plakat to doskonała forma reklamy? Sprawdź co wyróżnia go na tle innych narzędzi reklamowych.

  • Plakaty są ogólnodostępne – poruszając się w przestrzeni miejskiej na każdym kroku mamy styczność z płynącym z nich przekazem reklamowym. Plakaty mogą znajdować się wszędzie – na przystankach, w środkach komunikacji miejskiej, w windach czy centrach handlowych.
  • Plakaty są subtelne – w odróżnieniu od ulotek, plakat jest rozwiązaniem nieinwazyjnym i nienachalnym. Taka forma reklamy pozytywnie wpływa na podejście konsumenta do oferty – nie jest on poddawany presji i sam może zdecydować, czy i na jakich zasadach ma ochotę zapoznać się z komunikatem. Rozwieszenie plakatów to również doskonały sposób przypominania o oferowanych produktach – mijane codziennie, działają na podświadomość konsumenta, utrwalając się w jego pamięci.
  • Plakaty przykuwają wzrok – dzięki znacznym rozmiarom, mimowolnie rzucają się w oczy. Nie wymagają również żadnej aktywności ze strony konsumenta – wystarczy jedno spojrzenie, aby przyswoić przekaz reklamowy.
  • Plakaty budują wizerunek firmy/marki – publiczna obecność wpływa na postrzeganie danej firmy jako wiarygodnej i godnej zaufania – takiej, która nie ukrywa swojej działalności.

Jak stworzyć skuteczny plakat?

Skuteczny plakat to przede wszystkim taki, który trafia do wybranego odbiorcy. Kierujesz swoje usługi do młodych mam, osób dbających o zdrową dietę, zakochanych par, a może miłośników jazdy na deskorolce? W zależności od wybranej przez Ciebie grupy docelowej różnić powinien się także przekaz reklamowy. Zadbaj więc o to, by prezentowane treści były przydatne dla odbiorców, a komunikat jasny i prosty. Pamiętaj także, by strategicznie zaplanować miejsce ekspozycji plakatu – tak, by mogła go zobaczyć jak największa liczba potencjalnych konsumentów. Jeśli oferujesz kursy językowe dla nastolatków, dobrym pomysłem będzie zawieszenie plakatu na przystanku autobusowym w pobliżu szkoły. Jeśli prowadzisz szkolenia branżowe dla przedsiębiorców, reklama powinna się znaleźć w pobliżu centrów biznesowych.

Postaw na najwyższy standard estetyczny

Nowoczesne plakaty reklamowe to prawdziwe dzieła sztuki. Nic w tym dziwnego. To wygląd plakatu w pierwszej kolejności oddziałuje na odbiorcę – przyciąga wzrok, budzi zainteresowanie i angażuje w odbiór przekazu. Dlatego projektowanie plakatu to zadanie, którym powinno się zająć profesjonalne studio graficzne. Specjaliści zadbają nie tylko o najwyższą jakość wykonania, ale również o odpowiednie ubranie przekazu w najlepiej dopasowaną formę graficzną.