Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS), ponad 70% Polaków regularnie korzysta z płatności bezgotówkowych. W grupie tej prym wiodą płatności kartą i telefonem. To oznacza, że coraz chętniej decydujemy się na użycie kart płatniczych w sklepach stacjonarnych, a posługiwanie się gotówką powoli odchodzi w zapomnienie.
Płatność kartą czy gotówką – co lepsze?
Płatności bezgotówkowe zyskują z roku na rok coraz większe grono zainteresowanych, w tym seniorów. Ciężko się dziwić, skoro uregulowanie należności z pomocą terminala płatniczego jest o wiele szybsze i nie wymaga od kasjera wydawania reszty. Ponadto nie musimy szukać drobnych i nosić ze sobą grubego portfela – karta płatnicza zmieści się nawet w etui od telefonu! Aczkolwiek można pójść o krok dalej i w ogóle nie zabierać ze sobą karty płatniczej, a jedynie telefon komórkowy z odpowiednią aplikacją płatniczą.
Polacy stawiają na wygodę
Jak wynika z badania IBRiS, ponad 70% ankietowanych osób zadeklarowało, że woli korzystać z płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych. 41% z nich korzysta wtedy z karty płatniczej, telefonu lub nawet zegarka z odpowiednią funkcją. Co ciekawe, 19% badanych z grupy „bezgotówkowej” przyznaje, że rozlicza się tym sposobem kilka razy w tygodniu.
Seniorzy przekonują się do kart płatniczych
Z badania wynika, że aż 80% respondentów w wieku 18-39 regularnie korzysta z płatności bezgotówkowych. To nie powinno być zaskoczeniem, ale niemały szok przedstawiają wyniki z badań seniorów. Niemal 40% respondentów w wieku powyżej 70 roku życia zadeklarowało, że co najmniej raz w tygodniu rozlicza się metodą bezgotówkową. Tym samym można wywnioskować, że w niedługim czasie, niemal połowa seniorów w Polsce zacznie regularnie korzystać z kart płatniczych lub innych metod szybkich płatności bezgotówkowych.
Sprawdź również:
- ile zarabia mechanik
- 4000 brutto ile to netto
- 3500 brutto ile to netto
- 6000 brutto ile to netto
- ile zarabia trener personalny
źródło: https://www.rmf24.pl
zdjęcie: unsplash.com