Posiadanie strony internetowej dla naszego biznesu to teraz już praktycznie wymóg. Bez niej nie mamy szansy zaistnieć na rynku, niezależnie od branży. Dlatego strony www nie wystarczy mieć. Musi odznaczać się ona wysokim poziomem, merytorycznymi treściami, ciekawym designem i dużą funkcjonalnością. Tylko taka strona www pozwoli nam wybić się na tle konkurencji.
Tworzenie stron www – najpierw przeprowadź analizę konkurencji
Żeby pokonać konkurencję, trzeba ją najpierw poznać. Dlatego warto wpisać w wyszukiwarkę Google słowa kluczowe, na które sami pozycjonujemy i zobaczyć, jakie strony się wyświetlają. Następnie musimy przejść do ich analizy. Warto zbadać chociaż 4-5
pierwszych wyników.
Zbadaj zawartość stron www konkurencji
Jeżeli podejrzewamy, że strona konkurencji przyciąga dużą ilość ruchu, musimy przeanalizować jej zawartość. Chodzi tutaj o opisy produktów, wpisy blogowe, sekcję FAQu, zdjęcia, grafiki. Przeglądając stronę internetową firmy, która zajmuje się tym samym, co Ty, możesz znaleźć odpowiedź na pytanie, czego potrzebujesz na swojej witrynie internetowej.
Porównaj projekt graficzny strony konkurencji do swojej witryny
Zawartość strony to jedno, projekt to drugie. Często to właśnie on decyduje o tym, czy dana strona www odniesie sukces. Jeżeli nasza konkurencja ma nowoczesny i przyciągający wzrok design, który jest dobrze przemyślany, to właśnie na tym polu mogą oni wygrywać.
Analiza projektu strony internetowej konkurencji dużo powie nam też o trendach, które obecnie panują w danej branży. Może warto stawiać na zdjęcia, zamiast dużej ilości tekstu, może firmy z branży wykorzystują dużo animacji, może modne są strony typu OnePage. Wszystkie te dane sprawią, że tworzenie strony internetowej przyniesie większy sukces.
Budowa strony internetowej – znajdź słabe strony konkurencji
Nie tylko szukanie plusów strony internetowej konkurencji może nam pomóc – również zwracanie uwagi na minusy może nas wiele nauczyć. Jeżeli np. konkurencyjna firma nie posiada bloga, może to być płaszczyzna, na której możemy ją wyprzedzić. Może strona www ma mało zdjęć produktów i właśnie na tym polu możemy się wyróżnić.
Warto sprawdzić też, czy strona konkurencji jest responsywna. Jeżeli nie, to oznacza to, że mamy szansę przejąć wszystkich klientów, którzy korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych. Każda taka słaba strona strony www będzie dla nas cenną informacją.
Tworzenie stron www – przejdź ścieżkę klienta
Dużo informacji da nam wdanie się w klienta konkurencji. Ważne jest to, żeby przejść całą ścieżkę, łącznie z rzeczywistym zakupem albo skorzystaniem z danej usługi (oczywiście w miarę możliwości). Pozwoli nam to ocenić, jakie są opcje zakupu, płatności, dostawy, jak wygląda obsługa klientów. W ten sposób możesz zauważyć wszelkie niedociągnięcia, które ma firma i wykorzystać je na swoją korzyść.
Projektowanie stron internetowych – zadbaj o SEO
Kiedy mamy już wszystkie informacje na temat konkurencji, musimy stworzyć własną stronę internetową. Dzięki analizie wiemy już jak powinny wyglądać treści, projekt graficzny, menu. Nie możemy zapomnieć jednak o pozycjonowaniu. Jest to element, który ciężko jest ocenić na podstawie przeglądania strony konkurencji. SEO dzieje się w pewien sposób za kulisami. Składają się na nie słowa kluczowe, meta tagi, nagłówki, podpisy pod zdjęciami i wiele innych czynników.
Aby stworzyć profesjonalną stronę internetową, musimy postawić na dobrze zaplanowaną strategię SEO – to właśnie ona pozwoli nam przebić konkurencję.
Tworzenie strony www – nie zapomnij o social media
Dobry projekt strony internetowej to nie wszystko. Musimy zastanowić się też nad tym, jak chcemy przyciągnąć do witryny internetowej ruch. Bardzo nam w tym pomogą media społecznościowe. To właśnie z nich korzystają teraz miliony potencjalnych klientów, to na nich możemy publikować kampanie reklamowe i nawiązać relację z klientami. Warto dobrać medium, z którego najczęściej korzystają nasi potencjalni klienci – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Tutaj też warto podejrzeć działania konkurencji.
Tworzenie stron internetowych: samodzielne czy z pomocą profesjonalisty?
Przeanalizowaliśmy już strony internetowe konkurencji. Co dalej? Teraz zacznie się projektowanie stron internetowych w naszej firmie. Jeżeli chcemy maksymalnie wykorzystać informacje, które zdobyliśmy podczas analizy konkurencji, to warto zlecić stworzenie strony internetowej agencji marketingowej jak Devispace, która świetnie zna trendy w branży i sprawi, że nasza witryna będzie wyróżniać się na tle konkurencji pod każdym względem. Od profesjonalnych treści stworzonych przez copywritera, przez nowoczesne grafiki i animacje i modny projekt, po responsywność i inne ważne elementy.
Strony internetowe projektowane przez profesjonalną agencję nie tylko dorównają konkurencji, ale również ją przebiją.