LinkedIn dla biznesu – co warto o nim wiedzieć?

LinkedIn dla biznesu – co warto o nim wiedzieć?

Warto wiedzieć

Platforma LinkedIn znana jest głównie z biznesowego wydźwięku. Portal ten pomimo dużej analogii do innych serwisów społecznościowych, nie cieszy się tak ogromną popularnością i rozgłosem, ale jednocześnie stanowi ważny hub komunikacyjny dla przedsiębiorców i pracowników. Dlaczego warto założyć firmowe konto w LinkedIn i w jakim zakresie serwis ten może pomóc w rozwoju firmy? Koniecznie sprawdź nasz dzisiejszy artykuł!

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który przeznaczony jest do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych. Rejestracja profilu w tym serwisie jest całkowicie bezpłatna. Pozwala śledzić bieżące wydarzenia i powiązania handlowe między korporacjami. W praktyce niemal wszystkie przedsiębiorstwa działające globalnie posiadają zarejestrowany profil w usłudze LinkedIn, jednakże nie tylko z wyżej wymienionych powodów. Okazuje się bowiem, że LinkedIn dla sprzedawców stanowi cenne źródło wielu potencjalnie wartościowych kontaktów biznesowych. Co konkretnie zyskują firmy dzięki rejestracji profilu w serwisie LinkedIn?

Rozwój kontaktów B2B i wzrost sprzedaży

Serwis LinkedIn pozwala sprawnie nawiązywać nowe relacje biznesowe i nierzadko stanowi również źródło cennych leadów (kontaktów), które z pomocą odpowiedniej strategii marketingowej, często przekładają się na realnych klientów – wskaźnik konwersji może sięgać nawet kilkunastu procent.

Na początku 2021 roku w serwisie LinkedIn zarejestrowanych było ok. 740 milionów użytkowników, pochodzących z 200 różnych państw. To spory odsetek globalnej społeczności – nie tylko biznesowej. Warto w tym dodać, że rejestracja konta w LinkedIn możliwa jest nie tylko dla przedsiębiorców i pracowników. ale również każdej osoby, która pragnie uczestniczyć w globalny czy lokalnym życiu biznesowym.

Płatne treści i posty informacyjne

Przedsiębiorcy docenią możliwość publikacji regularnych postów informacyjnych, w których mogą zawierać informacje na temat bieżących wydarzeń w firmie czy nowych powiązaniach handlowych – poprzez np. wewnętrzne oznaczanie kontrahentów. System postów funkcjonuje w niemal identyczny sposób, co w przypadku innych serwisów społecznościowych. Pewną analogię stanowi także narzędzie do płatnego promowania treści, dzięki którym sprzedawcy mogą docierać do potencjalnych partnerów biznesowych lub klientów indywidualnych.

Dla kogo jest LinkedIn?

Serwis społecznościowy LinkedIn pozostaje całkowicie otwarty zarówno dla użytkowników biznesowych, jak i kontaktów indywidualnych. Jedyna różnica polega na tym, że większość treści publikowanych przez profile użytkowników, obejmuje powiązania biznesowe. Z narzędzia tego korzystają m.in. małe i wielkie korporacje, lokalni przedsiębiorcy, właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, przedstawiciele handlowi, agencje HR i rekruterzy.

W nawiązaniu do tych ostatnich, platforma LinkedIn posiada wiele przydatnych funkcji zarówno dla osób szukających pracy, jak i rekruterów. Tym samym firmy mogą w jednym miejscu nie tylko nawiązywać i podtrzymywać relacje biznesowe, ale również przeprowadzać rozbudowane procesy rekrutacyjne.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze