Badanie 360 stopni jest idealnym narzędziem, które pozwala ocenić kompetencje pracowników. Skorzystaj z wielu dostępnych i oferowanych przez różne platformy narzędzi badania 360 stopni, aby zaoszczędzić czas dzięki automatyzacji i szablonom eksperckim. Pozwalają one w prosty sposób wykonać przeglądy projektów oraz ocenić wydajność pracowników.
Co to jest badanie 360 stopni?
Badanie 360 stopni mierzy proces zarządzania wydajnością, który pomaga pracownikom w organizacji na wszystkich poziomach. Dzięki nim szefostwo firmy może zidentyfikować mocne i słabe strony pracowników na przestrzeni czasu i pracować nad doskonaleniem ich umiejętności.
Istnieje wyraźna różnica między organizacjami, które odnoszą duże sukcesy, a tymi, które nie przeprowadzają badań 360 stopni. Odnoszące sukcesy organizacje starają się oceniać swoją siłę, poprzez szybkie kierowanie pracowników na zadania, czy projekty, w których mogą się oni najlepiej wykazać.
Badanie 360 – jakie korzyści generuje?
- Oszczędność czasu
Platformy służące do przeprowadzania badań 360, oferują liczne szablony recenzji i osie czasu, które można ponownie wykorzystać w różnych cyklach badania, a nawet ustawić na samodzielne powtarzanie. Korzystaj z danych pracowników, aby automatycznie uruchamiać przeglądy okresu próbnego lub zdecentralizowane roczne cykle przeglądów.
- Potężna analityka
Badania 360, pozwalają mierzyć wydajność pracowników w zakresie kluczowych umiejętności. Zdefiniuj umiejętności charakterystyczne dla całej firmy lub zespołu, aby mierzyć i śledzić rozwój w tych obszarach. Zrozum luki w umiejętnościach, aby poprawić skład zespołu, lepiej przydzielać budżety szkoleniowe i na bieżąco informuj o potencjalnych planach zatrudnienia.
- Przegląd oraz najlepsza praktyka
Uruchom opracowane przez ekspertów oceny wydajności w ciągu kilku minut za pomocą gotowych ankiet lub dostosuj je do swoich potrzeb. Zbieraj dzięki nim jakościowe i ilościowe informacje zwrotne w jednym miejscu.
Jakie znaczenie ma badanie 360?
Badanie 360 stopni oferuje stowarzyszeniom pełen zakres funkcji operacyjnych:
- Szefowie mogą dzielić się problemami związanymi z zadaniami audytu pracowników, oszczędzając czas na inne problemy związane z działem,
- Pracownicy naprawdę są świadomi tego, że ankiety 360 stopni są coraz bardziej obiektywne,
- Pojedyncza krytyka może być wykorzystana do uświadomienia oraz przygotowania pracownika do tego, nad czym warto by było popracować, pomyśleć o ewentualnych kursach, aby poszerzyć wiedzę lub gdzie się bardziej udzielać,
- Całkowity wkład może zostać wykorzystany do przełomowej aranżacji, nad czym warto pracować,
- Odpowiedzialność; oczywiście pracownicy zdają sobie sprawę, że ich komunikacja z kimkolwiek (i nie tylko z szefem) może wpłynąć na przyszłe audyty wykonawcze.
Jakie przykładowe pytania ankietowe można zadać w związku z badaniem 360 stopni?
Sekcja 1: Pytania oparte na samoświadomości.
- Czy pracownik potrafi pracować pod presją?
- Czy uczciwość i etyka są ważne dla pracownika?
- Czy pracownik zachowuje się profesjonalnie w miejscu pracy?
Sekcja 2: Pytania oparte na orientacji na wyniki.
- Czy pracownik koncentruje się przede wszystkim na potrzebach klienta?
- Czy pracownik rozwiązuje problemy?
- Czy pracownik rozsądnie wykorzystuje swój czas w pracy?
Regularne przeglądy wyników poszczególnych pracowników, zespołów i menedżerów mogą zapewnić optymalizację pracy oraz aktualny wgląd w stan Twojej firmy. Skorzystaj z wielu dostępnych rozwiązań do zarządzania wydajnością pracowników, aby kształtować swoje programy szkoleniowe w zakresie zarządzania, ukierunkować rozwój konkretnych umiejętności zespołowych i zaplanować indywidualne ścieżki kariery.