Na Black Friday większe i mniejsze firmy szykują specjalne oferty dla swoich klientów. Jak nie zginąć w natłoku informacji, by właśnie twoja promocja została zauważona? Odpowiedzią jest SMS marketing i wykorzystanie krótkich wiadomości tekstowych!
- Krótkie wiadomości tekstowe, czyli SMS marketing
- Zasady tworzenia wiadomości SMS w kampanii
- Kto może stworzyć kampanię SMS?
- Dlaczego kampanie SMS są skuteczne na Black Friday?
Dzisiaj przyglądamy się zasadom SMS marketingu i promowania produktów w czarny piątek!
Krótkie wiadomości tekstowe, czyli SMS marketing
Marketing SMS to strategia komunikacyjna, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do potencjalnych klientów. Wiadomość SMS wyróżnia się prostotą i skutecznością. Powiadomienia SMS niemal natychmiast docierają do odbiorców i zdecydowana większość z nich jest otwierana od razu lub ewentualnie po kilku minutach. Masowa wysyłka SMS sprawia, że przedsiębiorca może dotrzeć do setek czy tysięcy klientów w jednym czasie. A to dopiero początek zalet, jakie ma SMS marketing!
Zasady tworzenia wiadomości SMS w kampanii
Skuteczność kampanii marketingowych SMS bazuje na zrozumieniu 5. zasad jej konstruowania:
- Zwięzłe SMS-y. Kampania SMS powinna bazować na krótkiej i tematycznej wiadomości. Nie ma miejsca na długie wstępy, dlatego dobrze skonstruowana wiadomość od razu przyciąga uwagę, np. „Tylko dziś: 20% zniżki na całą kolekcję! Odbierz swój kod rabatowy”.
- CTA. Potencjał wiadomości SMS w dużym stopniu zależy od CTA, czyli wezwania do działania. W przypadku wysyłki SMS, ważne jest, aby CTA było łatwe do zrozumienia i zachęcało do natychmiastowej reakcji.
- Personalizacja treści SMS-a. Dzięki nowoczesnym narzędziom do wysyłki wiadomości SMS, możliwe jest personalizowanie komunikatów, co znacząco zwiększa skuteczność. Jednym ze sposobów jest zawarcie imienia odbiorcy.
- Moment wysyłki. Wyślij kampanię SMS w odpowiednim czasie. Na Black Friday najlepiej jest zaplanować wysyłkę SMS-ów na momenty, kiedy klienci najchętniej sprawdzają swoje telefony – np. w godzinach porannych lub w czasie przerwy obiadowej.
- Zgodność z przepisami. Aby legalnie wysyłać wiadomości w ramach kampanii, należy zyskać zgodę odbiorców na otrzymywanie treści marketingowych.
Kto może stworzyć kampanię SMS?
Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z usług profesjonalnych firm specjalizujących się w SMS marketingu. Takie firmy mają doświadczenie i narzędzia, które pomagają w planowaniu, tworzeniu i optymalizacji kampanii, co znacząco zwiększa ich skuteczność. Za ich pomocą można nie tylko przeprowadzić każdy etap wysyłki kampanii SMS, ale też spersonalizować treść, klasyfikować odbiorców czy monitorować skuteczność SMS marketingu. Wysłanie kampanii SMS z profesjonalnej bramki SMS jest proste. Zerknij, chociażby na propozycję SMSAPI.
Dlaczego kampanie SMS są skuteczne na Black Friday?
Zalety SMS-owego marketingu online idealnie wpisują się w Black Friday. Przede wszystkim z pomocą wiadomości SMS można świetnie budować poczucie pilności. Treści wiadomości mogą przekazywać informację np. o ograniczonej liczbie produktów lub czasowej promocji, co mobilizuje klientów do szybszego podjęcia decyzji zakupowej. Przykładowa wiadomość może brzmieć: „Tylko do 23:59! 30% zniżki na cały asortyment. Kliknij tutaj i skorzystaj z promocji!”.
Reklama SMS ma też korzyść ekonomiczną – ma wysoki zwrot z inwestycji. Komunikację SMS do potencjalnego klienta wykonuje się szybko i skuteczniej niż kampanie mailowe lub reklamy w SM. Dlatego warto przejść do komunikacji SMS z SMS API zwłaszcza w najbliższy czarny piątek!