Od dawna bardzo dużą sympatią i popularnością cieszyły się zachodnie środki czystości. Dzisiaj wiemy, że równie wysoką jakość reprezentują także kosmetyki przeznaczone na rynek niemiecki czy włoski. Mając na uwadze potrzeby współczesnego klienta, warto włączyć do oferty sprzedaży również zagraniczne szampony, żele pod prysznic czy preparaty do kąpieli dla dzieci. Co warto wiedzieć zanim zaproponujemy konsumentowi kosmetyki sprowadzane z Zachodu?
Zagraniczne kosmetyki – co można sprzedawać w sklepie?
Większość osób odpowiedzialnych za wybór i zakup chemii gospodarczej do domu wie, że produkty zachodnich marek słyną z doskonałej jakości, co przekłada się także na ich skuteczność działania. Chętnie kupowane są między innymi proszki do prania, płyny do płukania tkanin czy wybielacze, które świetnie radzą sobie w każdym rodzajem zabrudzeń. Co może zaoferować nam natomiast hurtownia kosmetyków zachodnich? Na przykładzie obecnej na rynku od lat hurtowni Europe Distribution Group możemy zauważyć, że asortyment zagranicznych kosmetyków jest niezwykle szeroki. Poza podstawowymi produktami, takimi jak szampony do włosów, żele pod prysznic, płyny do kąpieli, pasty do zębów czy mydła w płynie, producenci oferują nam również:
- serie kosmetyków połączone kompozycją zapachową ze środkami piorącymi, na przykład perfumy, płyn do kąpieli i płyn do płukania tkanin,
- kosmetyki dla dzieci z postaciami ulubionych bajek,
- produkty do kąpieli w niebanalnych formach, na przykład pianotwory czy barwniki koloryzujące wodę.
Okazuje się zatem, że klientom sklepów można zaproponować zarówno wydajną alternatywę dla klasycznego kosmetyku, jak i zupełną nowość, która stanowi ciekawe urozmaicenie dla sprawdzonych już preparatów.
Jakie zalety mają zachodnie kosmetyki?
Wiedząc, co można sprzedawać klientom poszukującym zachodnich kosmetyków, warto zastanowić się jeszcze, czy w ogóle warto wprowadzić je do swojej stałej oferty. Kosmetyki, czyli środki do pielęgnacji ciała czy włosów, a także artykuły do higieny, tak samo jak chemia gospodarcza przeznaczona na zachodnie rynki, wyróżniają się przede wszystkim bardzo dobrym składem. Są opracowane tak, by spełniały oczekiwania najbardziej wymagających. Natomiast zachodni konsumenci oczekują, że kosmetyki będą równocześnie:
- maksymalnie naturalne i ekologiczne,
- skuteczne i delikatne,
- wydajne,
- ekonomiczne,
- przyjemne w stosowaniu.
W praktyce oznacza to, że kosmetyki muszą być gęste, zawierać dużą ilość substancji aktywnych dobrej jakości oraz łączyć troskę o skórę użytkownika z troską o środowisko. Produkty zachodnie spełniają te kryteria, a dodatkowo pięknie pachną i kuszą atrakcyjnymi opakowaniami. Warto pamiętać jednak, że takie zalety mają tylko kosmetyki oryginalne. Należy uważać więc, skąd zamawiamy je do swojego sklepu. Zaufać możemy natomiast tylko tym firmom, które na rynku cieszą się już stabilną pozycją – tak jak hurtownia proszków do prania EDG.
Jak zwiększyć sprzedaż kosmetyków w sklepie?
Nie od dziś wiadomo, że najlepiej sprzedaje się to, czego klient akurat poszukuje. Chcąc podwyższyć wyniki sprzedaży kosmetyków, właściciel sklepu musi zainteresować się więc potrzebami konsumenta, a także pozostawać na bieżąco z tym, co jest akurat modne i polecane. Jeśli klientkami sklepu są przede wszystkim młode mamy, z pewnością warto wprowadzić do asortymentu linię kosmetyków dla dzieci. Kule do kąpieli, przyjemnie pachnące żele i płyny, a także bezpieczne pasty do zębów dostępne w przystępnej cenie mogą zachęcić taką klientkę przynajmniej do ich przetestowania. Ponieważ produkty zachodnie reprezentują świetny stosunek jakości do ceny, zdecydowana większość osób, które miały okazję je wypróbować, wraca ponownie po ten sam preparat. Ciekawym rozwiązaniem jest także przedstawienie klientom pełnej gamy środków piorących i kosmetyków takich marek jak Felce Azzurra czy Tesori d’Oriente, które proponują nam między innymi mydła, żele, perfumy i płyny do płukania zawierające tę samą kompozycję zapachową. Wiele osób ceni sobie bowiem możliwość otaczania się jedną, ulubioną wonią.