Jeśli chodzi o komunikację biznesową, SMS marketing króluje pod względem szybkości, skuteczności i przystępności cenowej. Jednak nic dziwnego – szacuje się, że na całym świecie aktywnych jest około 6 miliardów urządzeń mobilnych! Z naszego artykułu dowiesz się, jak zaplanować oraz przeprowadzić udaną kampanię SMS mobile marketing!
Czym jest SMS marketing?
Na początek warto zapoznać się z definicją. SMS marketing to strategia promocyjna, w ramach której firmy wykorzystują wiadomości SMS do wysyłania aktualnych i spersonalizowanych treści bezpośrednio na urządzenie mobilne klienta. Marketing SMS ma wiele zastosowań: od dostarczania przydatnych informacji (takich jak powiadomienia o statusie zamówienia), po wiadomości promocyjne, informujące o najnowszych ofertach specjalnych.
Ze względu na spersonalizowaną i bezpośrednią komunikację kampanie SMS mobile marketing stanowią doskonały sposób na zwiększenie lojalności klientów i zachęcenie ich do powtórnych zakupów.
Zasady udanej kampanii mobile marketingowej
Choć może się to wydawać proste, wykorzystanie SMS-ów do celów marketingowych wymaga tak naprawdę znacznego nakładu pracy. Podobnie jak inne strategie, marketing SMS ma swój własny zestaw zasad oraz dobrych praktyk.
Oto lista najważniejszych rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli zależy Ci na tym, aby kampania mobile marketingowa przyniosła oczekiwane rezultaty.
Określ swoje cele
SMS marketing to skuteczny sposób na dotarcie z komunikatem do wszystkich klientów z Twojej bazy danych, ale to nie znaczy, że w treści możesz zawrzeć cokolwiek. Każda kampania musi być przemyślana i dotyczy to również mobile marketingu. Po pierwsze zastanów się, co masz nadzieję osiągnąć dzięki takim działaniom, a także dokąd odeślesz osoby, które klikną w link zawarty w treści.
Postaw na konkrety
Pamiętaj, że jedna wiadomość SMS ma maksymalnie 160 znaków, więc powinieneś stworzyć jasny i zwięzły komunikat (możesz wykorzystać skracacz linków), który zachęci do szybkiego działania (CTA). Rozpocznij swoją wiadomość marketingową SMS od przyciągnięcia uwagi, używając takich słów jak „NOWOŚĆ”, „WYPRZEDAŻ” lub „OFERTA SPECJALNA”.
Ogranicz częstotliwość wysyłania SMS-ów
W marketingu SMS mniej znaczy więcej. Ciekawa treść zawierająca CTA powinna łączyć się z odpowiednią częstotliwością wysyłania wiadomości reklamowych – do 2-3 razy w tygodniu. Kampanie mobile marketingowe można wykorzystać podczas wyjątkowych świąt i różnych okazji (Walentynek, Dnia Kobiet itd.).
Oprócz częstotliwości, pamiętaj też o porze – wiadomości wysłane w środku nocy raczej nie wywołają reakcji, na którą liczysz, a wręcz przeciwnie – mogą sprawić, że odbiorcy stracą zaufanie do Twojej marki.
Spraw, aby Twoi klienci poczuli się jak VIP-y
Odbiorcy, którzy wyrazili zgodę na marketing SMS oczekują od Ciebie cennych i spersonalizowanych informacji. Nagradzaj ich lojalność, sprawiając, że poczują się wyjątkowo. Zaoferuj im jakąś wartość, np. specjalne oferty, ekskluzywne rabaty itp., które nie są dostępne dla osób spoza listy subskrypcyjnej.
Redlink – marketing SMS szyty na miarę Twoich potrzeb
Jeśli chcesz wykorzystać wszystkie możliwości, jakie oferuje marketingu SMS i odnieść sukcesy biznesowe, zapoznaj się z ofertą firmy Redlink, która zajmuje się tworzeniem spersonalizowanych strategii promocyjnych. Zaufaj już dziś ekspertom od marketingu mobilnego!