Prezenty dla klienta — co wybrać na biznesowy upominek?

Prezenty dla klienta — co wybrać na biznesowy upominek?

Różności

Świąteczne prezenty dla klientów biznesowych cieszą się od jakiegoś już czasu niesłabnącą popularnością wśród firm. Warto więc wyróżnić się na tle innych i przygotować wyjątkowe prezenty. Gadżety z logo firmy nie są już tak często wybierane, jak kiedyś. Obecnie stawia się głównie na aspekt praktyczny prezentu, gdyż rzeczy, z których klient będzie regularnie korzystać, sprawią, że będą mu one o nas przypominać. Zatem główny biznesowy cel zostanie spełniony!

Jakie kupić prezenty dla klientów biznesowych?

Okres Bożego Narodzenia to czas wręczania prezentów nie tylko naszym bliskim. Jeśli prowadzisz firmę lub pracujesz w dziale marketingu, to co roku musisz zrealizować projekt o nazwie upominki świąteczne dla klientów. Zadanie wydaje się proste, jednak niekiedy tylko z pozoru. Wiele firm ma spory problem z dobraniem odpowiednich podarunków dla klientów. Różne firmy kierują się różnymi wytycznymi, jednak jak już wspominaliśmy, najpopularniejsze ostatnio są prezenty praktyczne i funkcjonalne. Co można kupić na świąteczny prezent dla klientów biznesowych? Kiedy i w jaki sposób wręczyć upominki? Podpowiadamy!

Jak wybrać najlepsze prezenty dla klientów?

Prezenty dla klientów biznesowych nie muszą być banalne. Nie musisz wysyłać im słodkich upominków, czy butelki dobrego alkoholu. Takie podarunki są w miarę uniwersalne, jednak sztampowe. Dlatego warto zrezygnować ze słodyczy czy alkoholu lub potraktować je jako dodatek. Do jakiego prezentu świątecznego można dodać słodycze? Na przykład pięknie lukrowane i ozdobnie zapakowane pierniczki będą doskonałym uzupełnieniem do dzbanka z zaparzaczem. Warto wybrać dzbanek typu french press, który będzie idealny do parzenia zarówno kawy, jak i herbaty. Kupując prezenty świąteczne dla klientów biznesowych, warto stawiać na uniwersalne rozwiązania, gdyż z pewnością nie znamy upodobań wszystkich osób, które zamierzamy obdarować. Jeśli zdecydujesz się na zakup dzbanka, sprawdź koniecznie model DUKA PRESS, który jest bardzo elegancki (elementy ze stali nierdzewnej dodają mu klasy), ale zarazem nowoczesny dzięki niebanalnym kształtom. Do zestawu dzbanek + pierniczki warto dodać także paczkę dobrej ziarnistej kawy lub rozgrzewającej zimowej herbaty. 

Butelka dobrego alkoholu będzie za to doskonałym dodatkiem do zestawu akcesoriów barmańskich, który najlepiej jest skompletować samodzielnie. Proponujemy zapakować do ozdobnego pudełka kostki chłodzące, shaker, szczypce do lodu i dobry trunek. To zestaw, który z pewnością przypadnie do gustu niemal wszystkim Twoim klientom. Jakie produkty wybrać? Przede wszystkim dobrej jakości. Seria DUKA BAR z pewnością spełni oczekiwania nawet największych estetów. Shaker ze stali nierdzewnej z efektownymi tłoczeniami, ceramiczne kostki chłodzące i poręczne szczypce do lodów dają możliwość przygotowania wielu rodzajów drinków. Dobry trunek, np. whisky lub gin, dopełni całości. 

prezent świąteczny dla klienta

Świąteczne prezenty do 50 zł dla klientów

Dopiero rozwijasz firmę? A może masz dużo klientów biznesowych, którzy wydają u Ciebie niewielkie kwoty, ale mimo to chcesz im dać prezent z okazji świąt? Warto wóczas poszukać pomysłu na niedrogi, ale elegancki prezent, taki jak na przykład kubek lub filiżanka ze spodkiem z serii DUKA TIME. Seria ta za sprawą nietypowego uszka charakteryzuje się ciekawym designem. Do wyboru są kubki i filiżanki w kolorze białym lub grafitowym. W naszej opinii szczególnie ta druga opcja jest warta uwagi, tym bardziej że w tym roku modne są święta w stylu glamour, gdzie królują mocne kolory. Taki świąteczny prezent dla klienta biznesowego jest niedrogi, ale z klasą.

Chcesz pokazać klientom, że się o nich troszczysz? Podaruj im… parasol wraz ze stosownym liścikiem. Taki pomysł będzie strzałem w dziesiątkę szczególnie wtedy, gdy usługi  Twojej firmy wpływają na bezpieczeństwo jej partnerów biznesowych. Może tak być na przykład w przypadku agencji ochroniarskiej, której pracownicy dbają o bezpieczeństwo biurowców czy w przypadku agencji ubezpieczeniowych. Warto wybrać parasol, który kolorowym wzorem będzie poprawiać nastrój Twoich klientów w deszczowe dni. Sprawdź składany parasol DUKA FRIGG, który jest nie tylko ładny, ale też niezwykle funkcjonalny, gdyż można złożyć go do bardzo małych rozmiarów.

Nie ma chyba lepszego czasu na podarowanie komuś ozdobnej świecy lub kominka do wosków niż okres świąteczny. Jeśli zdecydujesz się na kominek, to warto uzupełnić prezent woskiem pachnącym świętami, czyli o zapachu np. przypraw korzennych, pomarańczy czy lasu. Możesz pokusić się o wybranie kominka na wosk w świątecznym klimacie, przykładowo model DUKA PORSLIN ma otwory w kształcie gwiazdek, przez które efektownie wydobywa się światło zapalonej świeczki.

Gdy nie wiesz, co kupić klientowi biznesowemu na święta…

Gdy żaden z pomysłów na prezent biznesowy nie wydaje Ci się odpowiedni, możesz sprezentować klientowi kartę podarunkową. To upominek, który zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki niemu osoba obdarowana wybierze i kupi to, co faktycznie będzie dla niej przydatne. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest wybrać kartę podarunkową do sklepu, który prowadzi swój biznes zarówno stacjonarnie, jak i online. Dzięki temu Twój klient będzie mógł skorzystać w niej w wygodny dla siebie sposób. 

Zaletą karty podarunkowej jest też to, że zajmuje bardzo mało miejsca. Zatem jeśli musisz przygotować sporą liczbę świątecznych prezentów dla klientów biznesowych, to decydując się na to rozwiązanie, nie musisz martwić się o miejsce, w którym będziesz mógł je przechować.

Prezenty dla klientów — czy warto?

Zastanawiasz się, czy warto sprawiać świąteczne prezenty klientom biznesowym? W naszej opinii jak najbardziej! Większość firm, które wprowadziły ten zwyczaj co najmniej kilka lat temu, trwa przy nim. Niewielki upominek warto też wysłać klientom, których ceniliśmy, ale nie prowadzimy już z nimi interesów. Dzięki temu subtelnie przypomnimy o sobie i skłonimy ich do kontaktu. Być może przy okazji rozmowy telefonicznej lub wymiany maili uda się delikatnie nawiązać do współpracy i zachęcić ich do ponownego przyjrzenia się ofercie Twojej firmy.

I jeszcze ostatnia, ale bardzo ważna kwestia. W jaki sposób przekazać prezenty klientom? Najlepiej podczas osobistych spotkań. To doskonała okazja do odwiedzenia ich biur i choćby 10 minut rozmowy twarzą w twarz. Jeśli jednak liczba klientów lub odległość ich siedzib nie pozwalają na osobiste przekazanie prezentu, to zalecamy nadanie paczki kurierem.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze