W tym artykule chcielibyśmy przedstawić Wam, na czym polega proces pozycjonowania sklepu internetowego oraz jakie elementy należy wziąć pod uwagę w celu zapewnienia sobie lepszej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Jak wesprzeć proces pozycjonowania sklepu internetowego
SEO, czyli pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces, którego głównym zadaniem jest poprawienie naszej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Wdrożenie odpowiedniej strategii oraz modyfikacji pozwala na zwiększenie widoczności domeny, co przekładać się będzie na wyższy ruch organiczny. W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie opiera się na działaniach on-site oraz off-site. Nasza strona internetowa powinna być optymalizowana pod kątem elementów witryny, szybkości ładowania się oraz przede wszystkim tworzonych treści i pozyskiwaniu wartościowych linków. Dzięki zastosowaniu tych metod nasz sklep powinien zacząć odnotowywać wyższy współczynnik konwersji.
Audyt SEO
Wsparcie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego to przede wszystkim audyt SEO. Jest to rodzaj raportu, który ma za zadanie wyłapać wszelkie błędy i niepoprawności związane z naszą stroną internetową. Na podstawie analizy konkurencyjnych stron, system jest w stanie zaproponować nam strategię działania, która nakieruje nas na elementy wymagające poprawy.
Co dokładnie obejmuje audyt SEO dla sklepu internetowego?
- Sprawdzenie strony pod kątem technicznym (ilość kodu źródłowego, prędkość wczytywania się strony)
- Treści znajdujące się na stronie (atrakcyjność fraz kluczowych, struktura nagłówków)
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Wskazówki dla Twojego sklepu
Zadbaj o odpowiednie wsparcie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego i skorzystaj z naszych wskazówek.
Zadbaj o nazwy produktów
To bardzo ważny punkt, nazwy powinny być krótkie, ale treściwe. Jeżeli dany przedmiot posiada konkretne oznaczenie, model — nie zapomnij uwzględnić go w nazwie produktu.
Twórz katalogi i porządkuj produkty
Koniecznie pamiętajcie o tym, aby zachować ład i porządek w swoim sklepie. W tym celu twórzcie katalogi i starajcie się przyporządkowywać do nich oferowane produkty.
Dostarczaj wyczerpujące opisy
Klienci lubią wyczerpujący opis na temat interesujących ich produktu. Dodatkowo jest to bardzo ważne dla waszej pozycji w Google, ponieważ długi opis jest w stanie zawrzeć równie dużą ilość słów kluczowych. Odpowiednio przygotowany opis świetnie współgra z SEO.
Podsumowanie
Jak sami możecie zobaczyć, pozycjonowanie nie jest łatwą dziedziną i jeżeli chcemy się wziąć za to na poważnie, wymaga to od nas wiele pracy. Zachowanie odpowiedniej strategii pozwoli jednak na zwiększenie ilości wizyt w Waszym sklepie, co przełoży się oczywiście na większą ilość zamówień. Warto jest poświecić nieco pracy nad tym, co w efekcie przyniesie widoczne efekty. Wsparcie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego może Wam zaoferować doświadczona agencja SEO.