Osoby pracujące w działach handlowych dosyć często zastanawiają się nad tym, w jaki sposób poprawić sprzedaż, aby zwiększyć zyski firmy. Jedną z opcji okazuje się remarketing, który jest teraz bardzo skutecznym narzędziem związanym z marketingiem internetowym. Na czym polega, w przypadku których klientów się sprawdzi i gdzie można zamówić taką usługę? Poniżej kilka podpowiedzi i wskazówek dla osób zainteresowanych tym tematem.
Google Ads remarketing
W bardzo dużym skrócie, remarketing to ponowne dotarcie do klientów, którzy wcześniej wykazywali jakiekolwiek zainteresowanie produktami obserwowanymi w internecie. Przykładowo, jeżeli ktoś odwiedził już sklep internetowy i oglądał w nim pewne produkty, zagłębiał się w opis i charakterystykę, przybliżał zdjęcia lub zwyczajnie dodał produkty do koszyka, ale nie sfinalizował zakupu, remarketing będzie polegał na tym, aby przypomnieć mu o produkcie. Działania te prowadzone są w różny sposób. Taką usługę można zamówić między innymi w programie Google Ads. To właśnie wtedy podczas przeglądania internetu będą wyświetlały się banery przedstawiające zdjęcia wcześniej oglądanej rzeczy. W ten sposób można skłonić klienta do przypomnienia sobie o oglądanym produkcie, kliknięcia w baner i ponownego zainteresowania się ofertą. W bardzo dużym stopniu zwiększa to skuteczność sprzedaży, ponieważ klient już wcześniej wykazywał zainteresowanie przedmiotem. Może to świadczyć, że odpowiadał on jego potrzebom lub preferencjom, ale decyzja zakupowa nie została do końca podjęta z różnych przyczyn. Remarketing Google Ads to zatem narzędzie marketingowe związane z internetem, dzięki któremu można w znaczący sposób zwiększyć sprzedaż i zyski.
Gdzie zamówić usługę remarketingu?
Aby zamówić dla swojej firmy usługę reklamową remarketingu warto skontaktować się ze specjalistami, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron i projektowaniem reklamy w Internecie. W tym celu można wykorzystać na przykład program Google Ads, w ramach którego udaje się opłacać skuteczne kampanie marketingowe. Takie działania mogą być prowadzone również na Facebooku. Jeżeli ktoś przykładowo dotarł na stronę internetową poprzez wpis na Facebooku, na którym został zamieszczony link do sklepu, w czasie kolejnego przeglądania strony na Facebooku, będą pojawiały się tam reklamy produktów.
Skuteczność telemarketingu
Remarketing uważany jest za bardzo skuteczne narzędzie. Bez wątpienia warto zainwestować część pieniędzy na reklamę w internecie właśnie w te działania. Przynoszą one spore zyski. Dlaczego tak jest? Ponieważ dociera się do klientów, którzy wcześniej byli na etapie podejmowania decyzji zakupowych, czasami krok od finalizacji zakupu. Jeśli ponownie konfrontują się z obrazem danej rzeczy, która potocznie mówiąc wpadła im już w oko, łatwiej podjąć im konkretną decyzję. Patrząc na to z tej strony, remarketing to wyjątkowo skuteczne narzędzie dające bardzo dobre zyski. Zdecydowanie jest to warte inwestycji.