Jednym z najbardziej popularnych nośników reklamy jest ulotka. Jej popularność nie jest kwestią przypadku. Dzięki ulotce można dotrzeć bowiem do bardzo szerokiego grona odbiorców. Nie bez znaczenie jest także to, że ulotki są nie tylko skuteczną, ale również bardzo tanią formą reklamy. Co więcej, ulotki jako forma promocji mogą zostać wykorzystane przez wszystkie firmy niezależnie od tego, jaka jest ich wielkość i rodzaj prowadzonej działalności. Z tej formy reklamy przedsiębiorcy mogą też skorzystać na każdym etapie działalności.
Jakie są rodzaje ulotek reklamowych?
Ulotki mogą zostać wykorzystane w celach propagandowych i reklamowych. Obecnie zdecydowanie największe zainteresowanie budzą ulotki reklamowe. Są one wykorzystywane do poinformowania potencjalnych klientów o nowych produktach i usługach. Tę formę reklamy z uwagi na to, że jest ona bardzo przystępna cenowa bardzo często wybierają przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność. Wśród ulotek reklamowych wyróżnić można:
- ulotki proste;
- ulotki składane.
Ulotka prosta składa się tylko z jednego arkusza papieru. Nadruk może się na niej znajdować tylko po jednej lub po obu stronach. Ulotki składane mogą składać z dwóch albo trzech części.
Jaka powinna być dobra ulotka reklamowa?
Ulotki reklamowe mogą być tanią i skuteczną formą reklamy. Muszą jednak spełniać kilka warunków. Większość ulotek zredagowanych jest tak, że przykuwają uwagę potencjalnych klientów na kilkanaście sekund. Żywotność takich ulotek jest niezwykle krótka, a skuteczność bardzo niska. Dobre ulotki reklamowe przykuwają uwagę na dłużej. Dobra ulotka reklamowa wyróżnia się:
- ciekawą i atrakcyjną dla odbiorcy szatą graficzną;
- treścią, która nie przytłacza odbiorcy.
Ponadto za wartościowe dla odbiorców uważane są ulotki, które obiecują im konkretne korzyści i umożliwiają skorzystanie z dodatkowych usług. Ulotki mogą być bowiem także wejściówką na imprezę czy kuponem rabatowym.
Gdzie zamówić druk ulotek?
Dzisiaj nie najmniejszego problemu z tym, aby zlecić druk ulotek. Takie usługi oferują zarówno stacjonarne, jak i internetowe drukarnie. Wielu klientów wybiera drukarnie internetowe, zamówienie ulotek możliwe jest bez konieczności opuszczania firmy. Wszystkie kwestie związane z drukiem można załatwić online. Zamówienie są przy tym realizowane w naprawdę krótkim czasie. W tych naprawdę przyjaznych dla klientów można zamówić druk ulotek zarówno prostych, jak i składanych. Warto też wiedzieć, że do druku ulotek może zostać wykorzystany papier różnego rodzaju i o różnej gramaturze. Ulotka reklamowa może zostać wydrukowana na papierze:
- kredowym;
- offsetowym;
- barwionym w masie.
Najczęściej ulotki drukowane są na papierze kredowym, który ma lekko błyszczącą powierzchnię. Do druku wykorzystywane są nowoczesne, ale dobrze już sprawdzone techniki. Wydrukowanie ulotek nie zajmuje wiele czasu. Do tego koszty druku są naprawdę bardzo niskie. Dzięki temu druk ulotek może zlecić nawet firma, której budżet przeznaczony na promocję nie jest zbyt wysoki.