Osoby pragnące prowadzić własną działalność gospodarczą często decydują się na otwarcie sklepu. Jeśli sklep zostanie odpowiednio wyposażony, a sprzedawane produkty będą wysokiej jakości, nie powinniśmy mieć problemu z pozyskaniem klientów. Jednym z elementów, który musi znaleźć się w każdym sklepie jest czytnik kodów kreskowych – o czym jeszcze należy pamiętać?
Czytniki kodów kreskowych – zalety ich posiadania
Skanery laserowe służą do odczytywania kodów kreskowych z opakowań produktów, co znacznie przyśpiesza obsługę klienta. Jedną z firm, która posiada w swojej ofercie skanery kodów i zajmuje się ich sprzedażą jest: https://bcmarket.pl/35-czytniki-kodow
Skanery kodów kreskowych posiadają ogromną zaletę braku konieczności nauki kodów, które trzeba zapamiętać w przypadku wyposażenia sklepu w standardową kasę fiskalną.
Skaner kodów kreskowych – jaki wybrać?
Chcąc wyposażyć swój sklep w skaner kodów, warto byłoby poznać typy skanerów jakie są dostępne na rynku. Można wymienić:
- czytniki przewodowe,
- czytniki bezprzewodowe,
- czytniki prezentacyjne,
- czytniki ladowe,
- czytniki DPM.
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że każdy rodzaj posiada swoje mocne oraz słabe strony, jak i inne przeznaczenie (niektóre ze skanerów, jak czytniki DPM są wykorzystywane głównie w magazynach).
Czym jest DPM?
Technologia DPM to trwałe znakowanie towarów, umożliwiająca poznanie procesów, w jakich on uczestniczył. Kody DPM (nie są to kody kreskowe) są nanoszone bezpośrednio na produkt, co zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia kodu.
Wykorzystanie czytników kodów kreskowych
Skanery stacjonarne (jak i bezprzewodowe) wykorzystywane są głównie w działalności handlowej. Za ich pośrednictwem można nabijać produkty na kasę, przeprowadzać inwentaryzację, a także przyjmować towar na magazyn i wydawać go. Z pomocą skanera w Twoim magazynie oraz sklepie w końcu zapanuje porządek.
W co jeszcze wyposażyć swój sklep?
Gdy już wyposażysz swój sklep w odpowiedni skaner, musisz zaopatrzyć się w inne, niezbędne elementy. Można do nich zaliczyć:
- regały – z ich pomocą zaprezentujesz swoim klientom posiadany towar,
- metkownicę – wykorzystasz ją do naklejania cel na oferowane produkty,
- wózki oraz koszyki – Twoi klienci będą mogli wkładać do nich produkty, które chcą u Ciebie kupić,
- alarm – w Twoim sklepie powinien zostać zamontowany alarm (odstraszy potencjalnych złodziei, a gdy dojdzie do włamania, o wszystkim zostanie poinformowana firma ochroniarska, z którą współpracujesz).
Jak widzisz, otwarcie własnego sklepu wymaga sporego wysiłku – stosując się do rad zawartych w artykule, na pewno sobie poradzisz!