Jak usprawnić obsługę klienta w biurach nieruchomości?

Jak usprawnić obsługę klienta w biurach nieruchomości?

Różności

Obsługa klienta w biurze nieruchomości jest priorytetem. Od częstotliwości i sposobu kontaktu z osobą poszukującą mieszkania, domu czy lokalu komercyjnego zależy to, czy zaufa ona agentowi. W usprawnieniu przepływu informacji na linii agent-klient pomagają nowoczesne programy.

Wszystkie informacje w jednym miejscu

Liczba narzędzi, z jakich w codziennej pracy korzystają agenci nieruchomości, jest długa. Niestety, nie zawsze jest to sytuacja optymalna. Zwłaszcza przy jednoczesnej obsłudze większej liczby klientów równoległe używanie wielu rozwiązań negatywnie wpływa na sprawną komunikację. Dlaczego? Powodem jest rozproszenie informacji, które sprzyja pominięciu istotnych danych i podejmowaniu złych decyzji. Ten problem eliminuje dobre oprogramowanie dla biura nieruchomości.

Oprogramowanie Esti CRM pozwala:

  • odbierać pytania od klientów i odpowiadać na nie w jednym miejscu – dzięki temu nie trzeba korzystać z aplikacji do poczty elektronicznej,
  • przygotować oferty dla osób poszukujących nieruchomości – spełniające ich kryteria i uwzględniające pożądane rozwiązania,
  • tworzyć raporty dla właścicieli ofert – dzięki temu osoby sprzedające nieruchomości wiedzą, jakie jest zainteresowanie ich ogłoszeniem.

Ponieważ cała korespondencja (wraz z notatkami agenta) jest gromadzona w sposób scentralizowany, to w razie konieczności można się z nią łatwo i szybko zapoznać. Sprzyja to formułowaniu spójnej komunikacji podczas każdorazowego kontaktu z klientem.

Kalendarz agenta – spotkania z klientami i prezentacja nieruchomości

O wysokim standardzie obsługi klienta świadczy m.in. punktualne stawianie się na prezentację nieruchomości. Jak nie przeoczyć spotkania z klientem? Z pomocą ponownie przychodzi oprogramowanie stworzone dla biur nieruchomości – Esti CRM zawiera moduł kalendarz, który oferuje też możliwość integracji z kalendarzem Google.

Zdarza się, że agent umawia się z klientem na spotkanie w biurze. Taka sytuacja ma najczęściej miejsce podczas pierwszego kontaktu lub gdy konieczne jest przekazanie dokumentów dotyczących nieruchomości. Na takie okazje w biurze powinna być wydzielona osobna przestrzeń, np. gabinet. Program Esti CRM został wyposażony w moduł rezerwacji pomieszczenia na spotkanie, co jest szczególnie przydatne w przypadku większych biur nieruchomości.

Do tych informacji agent może mieć dostęp również poza biurem – system Esti CRM jest dostępny na urządzeniach mobilnych.

Regularny i sprawny kontakt z klientem to podstawa

Zakup mieszkania to poważna decyzja – nie podejmuje się jej spontaniczne. Dlatego też tak ważne jest pozostawanie z klientem w kontakcie. W tym również pomagają rozwiązania informatyczne. Wspomniany system Esti CRM oferuje możliwość:

  • ustawienia automatycznego przypomnienia o kontakcie z klientem – agent nie musi pamiętać o tym, aby np. za kilka dni zapytać klienta, czy zdecydował się on na zakup zaprezentowanej nieruchomości,
  • zarządzania regularnością kontaktów – podtrzymanie komunikacji jest kluczowe, aby wywrzeć na kliencie dobre wrażenie.

Przypomnienia o kontakcie z klientem pozwalają też wysłać oferty lub raporty w umówionych terminach. W rezultacie osoba, która zgłosiła się do biura nieruchomości, będzie miała pewność, że nawiązała współpracę z profesjonalistami.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze