Z usług rzeczoznawcy majątkowego możemy skorzystać w wielu sytuacjach życiowych. Najczęściej decydujemy się na to z potrzeby wykonania profesjonalnej wyceny nieruchomości, w tym m.in. mieszkania, domu, działki budowlanej, czy też gruntu rolnego. Powodów skorzystania z takich usług może być wiele, a wybrane z nich sprawdzimy w tym artykule. Dowiesz się z niego również, jak przygotować się do współpracy z rzeczoznawcą majątkowym, aby cały proces przebiegł sprawnie.
Kiedy korzystamy z usług rzeczoznawcy majątkowego?
Tak naprawdę jest wiele sytuacji, w których musimy lub po prostu chcemy skorzystać z usług rzeczoznawcy majątkowego. Oczywiście niezbędny jest zawsze wtedy, gdy potrzebujemy rzetelnej i fachowej wyceny nieruchomości. Działanie to stanowi jeden z elementów procesu ubiegania się o kredyt hipoteczny. Usługa zlecana jest zarówno przed klientów banku, jak i przez sam bank. Ponadto z profesjonalnej wyceny nieruchomości korzystają inwestorzy indywidualny i biznesowi, zanim zdecydują się na finalizację transakcji. Dotyczy to nie tylko zakupu, ale również sprzedaży. Oczywiście usługi rzeczoznawcy majątkowego okazują się nieocenione także w procesie ubiegania się o odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia nieruchomości, gdy dojdzie do jej częściowego lub całościowego zniszczenia. Wówczas ustalana jest tzw. wartość odtworzeniowa, na podstawie której określa się wysokość odszkodowania. Ponadto wyceny domów, mieszkań czy też gruntów przeprowadza się m.in. przy podziale majątku lub z własnej ciekawości.
Jak się do tego przygotować?
Odpowiednie przygotowanie do współpracy z rzeczoznawcą majątkowym pozwala na skrócenie i usprawnienie całego procesu. Specjalista wykonuje swoją pracę nie tylko w oparciu o swoje doświadczenie, wiedzę i znajomość rynku, ale także konkretne dokumenty. Zanim przystąpi do pracy, klient powinien przedstawić mu niezbędną dokumentację, w której zakres wchodzą m.in.:
- akt notarialny lub umowa przedwstępna kupna-sprzedaży;
- pozwolenie na budowę;
- numer księgi wieczystej mieszkania;
- wypis z rejestru gruntów;
- dokumentacja techniczna;
- rzuty budynku;
- i inne.
Szczegółowa dokumentacja różni się w zależności od typu nieruchomości i powinna być ustalana bezpośrednio pomiędzy klientem i rzeczoznawcą. W przypadku wątpliwości, warto jeszcze to skonsultować. Dzięki temu rzetelna i wiarygodna wycena nieruchomości zostanie przeprowadzona stosunkowo sprawnie i szybko.
Zaufany rzeczoznawca majątkowy – Paweł Piechota z Lublina
Oczywiście kluczem do otrzymania wiarygodnych wyników jest skorzystanie z usług zaufanego rzeczoznawcy majątkowego. Takim bez wątpienia jest Pan Paweł Piechota z Lublina. To specjalista, który gwarantuje pełen profesjonalizm oraz wysoki standard świadczonych usług. Wspiera klientów w przypadku jakichkolwiek wątpliwości i prowadzi ich przez cały proces. Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem firmy Piechota Wyceny Nieruchomości w celu poznania szczegółowej oferty.