Twoja firma odniesie sukces tylko wówczas, gdy utrzymasz obecnych klientów i jednocześnie przyciągniesz nowych. W dzisiejszym świecie wiele dzieje się w internecie, dlatego podpowiemy, jak powinien wyglądać firmowy profil na Instagramie.
Zacznij od odpowiedniego sprzętu
Wiele osób uważa, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to oznacza, że nie ma tego w ogóle. Dlatego prowadząc firmę, powinieneś zadbać nie tylko o odpowiednio przygotowaną stronę internetową, ale również o aktywną obecność w mediach społecznościowych. Dzięki nim będziesz miał stały kontakt z klientami, nie tylko przedstawiając im swoje produkty, ale również otrzymując informację zwrotną na ich temat.
Żeby jednak móc wykonywać wysokiej jakości zdjęcia czy filmiki, które później zamieścisz na takiej stronie, powinieneś zadbać o jakościowy sprzęt. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj smartfon, który nie tylko pozwoli przygotować odpowiedni materiał, ale też od razu da możliwość wrzucenia materiału na konto firmowe. Jeśli nie wiesz, co wybrać, ranking smartfonów od Morele.net pokaże dostępne możliwości, jak i mocne strony każdego z modeli.
Sprzęt już masz, co dalej?
Kiedy zainwestowałeś już w odpowiedni smartfon, którym będziesz dokumentował to czym chcesz się podzielić z klientami, powinieneś założyć firmowe konto w mediach społecznościowych. Zastanów się, czy chcesz, aby Twoja firma zaistniała na każdej platformie, czy może skupisz się na tej, która obecnie cieszy się największym zainteresowaniem?
Jeśli nie masz konta na Instagramie, to musisz je założyć. Masz tam konto prywatne? Wystarczy, że zamienisz je na konto firmowe. Musisz mieć je jednak powiązane ze swoją stroną na Facebooku, więc jeśli jej jeszcze nie posiadasz, powinieneś ją założyć. W kolejnym oknie Instagram poprosi, abyś podał informacje o firmie, czyli czym się zajmuje oraz dane kontaktowe.
Kiedy masz już założone konto firmowe, powinieneś pamiętać o regularnym kontakcie z klientami, poprzez zamieszczanie postów, zdjęć i stories Instagram. Ta ostatnia opcja pozwala na zamieszczanie krótkich filmików, które znikają po 24 godzinach. Dopilnuj, aby w tej krótkiej formie przekazać to co najważniejsze, a jednocześnie zrobić to w taki sposób, aby zapadło w pamięć.
Wykorzystuj możliwości Instagrama
Jeśli chcesz zaistnieć na Instagramie, musisz dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Dlatego umieszczaj regularne wpisy, nie tylko promujące Twoje produkty, ale również zachęcające klientów do wyrażania swoich opinii. Korzystaj również ze szczegółowych statystyk, dzięki którym będziesz obserwować, co cieszy się dużym zainteresowaniem, a co nie przyciąga uwagi.
Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów? Załóż sklep na Instagramie, aby ułatwić klientom złożenie zamówienia. Do wszystkich tych działań będziesz potrzebować smartfona, aby nie tylko robił ładne zdjęcia i filmy, ale również działał szybko i był wytrzymały. Wśród propozycji z dużym ekranem, ułatwiającym przeglądanie zdjęć i kontakt z klientem, możesz znaleźć wiele modeli, takich jak np. iPhone 14.