Czy wiesz, że marka Peek&Cloppenburg istnieje już od ponad 120 lat? Innowacyjne podejście do mody, korzystanie z nowoczesnych maszyn oraz podążanie za trendami sprawiły, że firma nadal świetnie się rozwija i jest uwielbiana przez kobiety i mężczyzn na całym świecie. Tym bardziej że marka jest znana w tak wielu krajach. Poznaj historię Peek&Cloppenburg i przekonaj się, jak zmieniała się na przestrzeni lat.
Początek istnienia Peek&Cloppenburg – jak to się zaczęło?
Pierwszy sklep odzieżowy pod nazwą Peek&Cloppenburg powstał w 1901 roku w Niemczech. Założycielami byli Heinrich Anton Cloppenburg i Johann Theodor Peek, od których nazwisk wzięła się nazwa marki. Swoje początki firma miała w Düsseldorfie. Jednak już po kilku latach otwarła kolejny lokal – tym razem w stolicy, czyli Berlinie. Już od samego początku marka była znana z innowacyjnego i odważnego podejścia do mody. Najlepiej świadczy o tym wprowadzenie jednakowego systemu rozmiarów w konfekcji męskiej.
Historia Peek&Cloppenburg na przestrzeni lat
Lata 1910-1930
Pierwsze dziesięciolecia istnienia Peek&Cloppenburg można śmiało określić okresem dynamicznego rozwoju. W 1910 roku marka zasłynęła z rozpoczęcia sprzedaży wysyłkowej. W ten sposób klienci mogli otrzymać ilustrowany cennik, gdzie został przedstawiony dostępny asortyment.
Czas przed wybuchem II wojny światowej to moment, gdy powstało charakterystyczne logo firmy. Do przedsiębiorstwa dołączył też James Cloppenburg jr. Z czasem marka zaczęła nieco powiększać swój asortyment – przede wszystkim o odzież wierzchnią dla kobiet. Zostały też otwarte nowe sklepy m.in. w Essen i Frankfurcie.
Lata 1940-1970
Okres zawirowań wojennych nie przetrwał żaden ze sklepów marki Peek&Cloppenburg, ale już po kilku latach powstał projekt budowy nowych siedzib – w Berlinie, Frankfurcie, Essen oraz Düsseldorfie. Plany te zostały zrealizowane z nawiązką, dzięki czemu 50-lecie istnienia firmy można było świętować w wielu niemieckich miastach. W lata 50. zostały otwarte siedziby w m.in. Recklinghausen oraz kolejny sklep w stolicy.
Lata 60. to prawdziwy rozkwit firmy Peek & Cloppenburg. Właśnie wtedy wybudowano liczne sklepy, a te, które już istniały, zostały gruntownie zmodernizowane, aby były dostosowane do wymagań współczesnych odbiorców.
W latach 70. marka zaczęła być utożsamiana z najwyższą jakością, w czym pomogły atrakcyjne kampanie reklamowe. Poza tym firma otworzyła sklepy za granicą, dzięki czemu mogła kontynuować swoją strategię ekspansji.
Lata 1980-2010
Kolejne dziesięciolecia stoją pod znakiem następnych sklepów, które zostały otwarte zarówno w Niemczech, jak i za granicą. W 1998 roku marka rozpoczęła swoją działalność w Austrii. Rok ten jest też uznawany za jeden z najlepszych pod względem rozwoju Peek&Cloppenburg w całej historii marki.
Nowe millenium firma zaczęła z przytupem – od kampanii reklamowej, w której udział wzięły światowej sławy modelki. Warto wspomnieć także o tym, że w 2002 roku został otwarty pierwszy sklep Peek&Cloppenburg w Polsce – dokładnie w Warszawie w Galerii Mokotów.
Kolejne lata to intensywny okres modernizacji sklepów i otwieranie kolejnych siedzib w różnych częściach Europy – Chorwacji, Austrii, Słowacji, Szwajcarii, Słowenii itp. Dzięki temu marka była już doskonale znana na starym kontynencie.
Na uwagę zasługują także dalsze osiągnięcia m.in. otwarcie centrum handlowego P&C, który ma ponad 11 tys. m2. Poza tym w 2013 roku działalność rozpoczął sklep internetowy, co pozwoliło marce podążać za światowymi trendami.