Google Ads a reklamy w serwisie YouTube - czy warto z nich skorzystać oraz jak je tworzyć?

Google Ads a reklamy w serwisie YouTube – czy warto z nich skorzystać oraz jak je tworzyć?

Różności

YouTube to powszechnie znana platforma wideo informacyjna, która zapewnia niezwykle szeroki potencjał reklamowy, z którego chętnie korzystają różni przedsiębiorcy. To świetne miejsce do wykorzystania oraz sprawdzenia różnych rodzajów kampanii, z wykorzystaniem materiałów wideo, banerów oraz wielu innych. Co warto wiedzieć o reklamach w tym serwisie?

Google Ads a reklamy w serwisie YouTube – czy warto z nich skorzystać oraz jak je tworzyć?

YouTube to powszechnie znana platforma wideo informacyjna, która zapewnia niezwykle szeroki potencjał reklamowy, z którego chętnie korzystają różni przedsiębiorcy. To świetne miejsce do wykorzystania oraz sprawdzenia różnych rodzajów kampanii, z wykorzystaniem materiałów wideo, banerów oraz wielu innych. Co warto wiedzieć o reklamach w tym serwisie?

Reklamy na YouTubie – czym się charakteryzują?

System Google Ads zapewnia nam dwa główne rodzaje reklam na platformie YouTube. Pierwsze z nich dotyczą kampanii z wykorzystaniem klipów wideo, natomiast drugie zapewniają równie skuteczne kampanie banerowe i sponsorowane. Choć ten typ reklam kojarzony jest przez użytkowników z krótkimi wideo reklamami, to warto pamiętać, iż w serwisie znajdziemy wiele różnych miejsc, w których z powodzeniem umieszczane są reklamy.

Rodzaje reklam na platformie YouTube

Reklamy na Youtube na ogół wymagają stworzenia odpowiedniej kampanii, która będzie zawierać w sobie najważniejsze informacje na temat danych produktów, usług lub firm. Są one odtwarzane w panelu wideo, w momencie oglądania dowolnych materiałów na platformie. Mogą mieć wiele różnych rodzajów. Są to między innymi:

  1. Bumper Ads – czyli krótkie reklamy trwające do 6 sekund, których widzowie nie mogą pominąć. Mogą być odtwarzane przed jak i również w trakcie, oraz po zakończeniu filmiku.
  2. True View In-Steam – to reklamy emitowane przed, w takcie lub po obejrzeniu filmików w sieci Youtube. Widzowie mają możliwość pominięcia jej wyświetlania dopiero po 5 sekundach. Minimalnie powinny trwać 12 sekund.
  3. TrueView Discover – to reklamy łączące w sobie kampanie graficzne oraz wideo. Aby je obejrzeć, użytkownik musi wybrać odpowiednią miniaturkę z filmu. Dopiero wtedy film jest wyświetlany. Ten rodzaj reklam rozliczany jest w systemie
  4. Out-Stream – to reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych oraz w witrynie Google, czy w aplikacjach.

Oprócz tego możliwe jest zastosowanie kampanii banerowych, a także nakładek na wideo czy treści sponsorowanych. Dzięki temu istnieje możliwość dokładnego dopasowania zawartości reklamowej do tematyki filmu, co zwiększa szanse na zwiększenie konwersji.

Co to jest PPC?

PPC, czyli Pay per click, dotyczy systemu reklamowego, który rozliczany jest odpowiednio za kliknięcie w odnośnik. Dzięki temu dany reklamodawca płaci za reklamę dopiero w momencie przejścia dowolnego użytkownika na stronę zakupową. Jest to zdecydowanie najczęściej wybierana forma rozliczeń w systemie Google Ads, która zapewnia liczne korzyści dla reklamodawców. Najważniejszą z nich jest kwestia finansowa, ponieważ płacimy dopiero za realne obejrzenie reklamy, a nie samo jej wyświetlenie.

O czym warto pamiętać, chcąc tworzyć kampanie reklamowe w Google Ads? Kilka słów o Google Merchant Center

Chcąc prowadzić kampanie reklamowe i produktowe w Google Ads, niezbędne jest założenie konta w Google Merchant Center. Jest to miejsce do przechowywania danych odnośnie plików produktowych, a także do porównywania cen innych czy uzyskania informacji na temat skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Google Merchant Center to narzędzie dla osób tworzących i zarządzających kampaniami reklamowymi w Google Ads. Jest ono obowiązkowe podczas tworzenia dowolnych reklam dla produktów, które dodatkowo pozwala na sprawne zarządzanie, monitorowanie oraz optymalizację działań w systemie.

Centrum Sprzedawcy Google to system umożliwiający przesyłanie informacji w formie pliku produktowego złożonego z najważniejszych czyników – tytułu, zdjęcia oraz ceny. Wszelkie widoczne reklamy znajdują się właśnie w GMC. Dlatego też jeśli chcesz prowadzić swoje działania marketingowe w Google Ads, jest to obowiązkowa pozycja.

Czy warto zdecydować się na reklamy w serwisie YouTube?

Prowadzenie działań marketingowych i reklamowych za pośrednictwem Google Ads jest niezwykle proste i bardzo skuteczne. W tym przypadku spotkamy się z wieloma możliwościami dotyczącymi tworzenia reklam. Twórcy zapewniają niezbędne wsparcie oraz pomoc w postaci poradników, różnych systemów pomocy oraz innych rozwiązań. Dzięki temu tworzenie własnych kampanii reklamowych z pewnością będzie niezwykle satysfakcjonujące oraz stosunkowo łatwe.

Reklamy na YouTube świetnie sprawdzą się w przypadku różnych rodzajów kampanii, nie tylko tych wyświetlanych w formacie wideo. To platforma o wysokim potencjale, odwiedzana przez wielu użytkowników, co pozwala tworzonym reklamom dotrzeć do zdecydowanie większego grona odbiorców. Jeśli szukasz nowych i niebanalnych sposobów na zaprezentowanie swojej oferty biznesowej, może być to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Reklamy w Google Ads

Wybierając możliwości Google Ads, nie musisz ograniczać się co do rodzajów tworzonych reklam. Masz pełną dowolność oraz wiele różnych narzędzi, możliwości i formatów kampanii, które z pewnością pozwolą Ci uzyskać najlepsze rezultaty. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu dotrzesz z ofertą do szerokiego grona zainteresowanych użytkowników. Tworząc kampanie reklamowe w serwisie YouTube, możesz zyskać zupełnie nowych klientów zainteresowanych prezentowaną ofertą.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze