Musisz podjąć decyzję, jaką nieruchomość na wynajem wybrać, ale szeroka oferta sprawia, że nie wiesz, co będzie najlepsze dla rozwoju firmy?
Musisz podjąć decyzję, jaką nieruchomość na wynajem wybrać, ale szeroka oferta sprawia, że nie wiesz, co będzie najlepsze dla rozwoju firmy? Biura do wynajęcia w Warszawie czy innych dużych miastach Polski to zróżnicowany rynek zapewniający bardzo dobre warunki do pracy. To między innymi bliskość świetnie rozwiniętego rynku usług, handlu i zaplecza kulturalno-rozrywkowego oraz atrakcyjne propozycje mieszkaniowe dla pracowników. Sprawdź więc, co wziąć pod uwagę przy wyborze biura.
Biuro w centrum czy na obrzeżach miasta?
W zależności od profilu działalności Twojej firmy możesz wybrać budynki blisko centrum albo tańsze propozycje na obrzeżach dużych miast. Zarówno Warszawa, Poznań, Kraków, jak i Katowice czy Wrocław oferują doskonale działającą komunikację miejską. Warto zadbać o bliskość przystanków w pobliżu Twojego biura, zwłaszcza jeśli masz w planie zatrudnienie dużej liczby pracowników. W wielu przypadkach spokojne peryferie zapewnią doskonałe warunki do pracy, skupienie i ciszę. To ważne, szczególnie w przypadku działalności twórczej i wymagającej kreatywności.
Dostęp do miejsc parkingowych dla samochodów to kolejny z punktów, na które warto zwrócić uwagę. W wielu miastach znajdziesz także lokalizacje z miejscem przeznaczonym dla rowerów, które stają się bardzo popularnym środkiem transportu wśród młodych ludzi. Istotna jest także bliskość do punktów usługowych, gastronomicznych i handlowych, co z pewnością znajdziesz w dzielnicach bliżej centrum. Atutem peryferii jest natomiast mniejsze prawdopodobieństwo spędzania czasu w długich korkach. Zazwyczaj bowiem Twoi pracownicy będą jechać w przeciwnym kierunku, niż tłum wjeżdżający rankiem do centrum miasta i opuszczający je po pracy.
Optymalny rozkład pomieszczeń
W przypadku wynajmu biura ważny jest jego układ wewnętrzny. Zatem w zależności od sposobu organizacji stanowisk pracy możesz liczyć na przestrzeń open space, jak i oddzielone ścianami pomieszczenia zapewniające niezbędną w wielu przypadkach dyskrecję i zachowanie poufności rozmów. Sprawdź także dostępność sal konferencyjnych, jeśli ich potrzebujesz w codziennej pracy.
Szukając odpowiedniego miejsca dla swojej firmy, która dopiero rozpoczyna działalność, zwróć uwagę na możliwości rozszerzenia wynajmu na większy metraż. To ważne, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę konieczność późniejszej przeprowadzki do większego lokalu oraz związane z tym koszty i problemy techniczne.
Wyposażenie i usługi dodatkowe
W budynku powinno być zagwarantowane wszystko, co najważniejsze do prowadzenia biura, czyli zarówno media, jak i kompletne okablowanie teleinformatyczne, niezbędne do działania urządzeń i sprzętu biurowego. Szybkie łącza światłowodowe i zasięg sieci komórkowej czy internetowej to już niemal standard, ale warto i to sprawdzić przed podpisaniem umowy najmu. Atutem potencjalnej oferty nieruchomości jest także profesjonalna ochrona i monitoring budynku, które pomogą zadbać zarówno o bezpieczeństwo pracowników, jak i mienia Twojej firmy. W Directoffice.pl znajdziesz biura do wynajęcia w Warszawie