Decydując się na uruchomienie własnego sklepu spożywczego – lokalnego lub franczyzy popularnej sieci, musisz zadbać o odpowiednie wyposażenie obiektu. Mowa tu nie tylko o kasach, ladach i urządzeniach chłodniczych. Potrzebujesz pełnego wyposażenia, np. regałów, aby móc zaprezentować klientom produkty w jak najkorzystniejszym świetle.
Własny sklep spożywczy wiąże się z licznymi obowiązkami, które spoczywają na barkach właściciela. Jeśli już podejmiesz się takiej drogi zawodowej i zostaniesz właścicielem punktu handlowego, koniecznie zaopatrz się w lady chłodnicze. To podstawa, szczególnie jeśli chcesz sprzedawać świeże mięso i wyroby garmażeryjne z lady.
Lady i regały chłodnicze – jak wybrać najlepsze do sklepu spożywczego?
W trakcie poszukiwania idealnego wyposażenia do nowego sklepu spożywczego koniecznie sprawdź oferty renomowanych producentów na regały chłodnicze i inne urządzenia umożliwiające przechowywanie żywności w odpowiednich warunkach. Przed złożeniem zamówienia na konkretny sprzęt, weź pod uwagę:
- gabaryty,
- klasę klimatyczną,
- materiał wykonania lady lub regału chłodniczego,
- rodzaj zastosowanego oświetlenia,
- zabezpieczenia zastosowane przez producenta,
- kolorystykę obudowy,
- dostępne akcesoria,
- zakres temperatur chłodzenia,
- moc chłodzenia.
Zanim kupisz ladę lub regał chłodniczy do swojego sklepu, dokładnie przeanalizuj powyższe parametry. Tylko w ten sposób będziesz w stanie wybrać wyposażenie sklepowe, które w 100% spełni Twoje oczekiwania i utrzyma towar świeższy przez dłuższy czas.
Witryna chłodnicza do sklepu – kiedy będzie niezbędna?
Przejrzysta witryna sklepowa o odpowiedniej mocy chłodniczej to podstawa, szczególnie jeśli chcesz elegancko prezentować sprzedawane produkty swoim klientom. Zanim kupisz witryny chłodnicze do nowego punktu sprzedaży:
- określ swoje potrzeby odnośnie do powierzchni użytkowej witryny i mocy chłodniczej,
- sprawdź, jakie maksymalne gabaryty może mieć witryna sklepowa z opcją chłodzenia,
- dokładnie przejrzyj wszystkie urządzenia chłodnicze dostępne w sprzedaży.
Wyposażenie sklepu spożywczego w witrynę chłodniczą jest niezbędne wtedy, kiedy planujesz sprzedawać świeże produkty takie, jak mięso, warzywa i owoce tropikalne. Przechowywanie takiego towaru w odpowiedniej temperaturze to gwarancja, że produkty będą dłużej świeże i zachowane w reprezentatywnym stanie.
Ile kosztują urządzenia chłodnicze do sklepu spożywczego?
Jako właściciel nowego sklepu spożywczego musisz liczyć się ze sporymi kosztami wynikającymi z zakupu podstawowego wyposażenia lokalu. Wszelkiego rodzaju lady, witryny i regały chłodnicze to wydatek nawet do kilku tysięcy złotych za pojedyncze urządzenie.
Dla wielkopowierzchniowego sklepu koszty mogą w tym przypadku sięgać nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych za kompletne wyposażenie. Nie warto też szukać nadmiernych oszczędności na sprzęcie chłodniczym. Wybierając modele od renomowanych producentów, zyskujesz pewność, że sprzęt będzie sprawnie działać przez wiele lat użytkowania.