Gdy firma wymaga specjalisty w zakresie informatyki, który będzie zarządzał obszarem IT, potrzebuje ona CIO – Chief Information Officera.
Coraz więcej firm ustanawia stanowisko CIO, czyli osoby, która odpowiedzialna jest za technologie informacyjne. Kim dokładnie jest Chief Information Officer? Czym zajmuje się ten specjalista? W jaki sposób można zapewnić jego wsparcie w firmie, także bez ponoszenia wysokich kosztów zatrudnienia?
Kim jest Chief Information Officer – CIO?
Chief Information Officer, czyli w skrócie CIO jest specjalistą, który w firmach odpowiedzialny jest za stan technologii informacyjnych, w tym za ich rozwój oraz wdrożenia.
W języku polskim często można spotkać się z określaniem CIO jako dyrektor, kierownik do spraw informatyki czy informacji.
Czym zajmuje się Chief Information Officer?
Specjalista jak Chief Information Officer zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem działań w zakresie IT, nadzorowaniem ich i planowaniem, aby wspomagały one pracę firmy.
Wobec tego CIO musi posiadać odpowiednie przygotowanie do swojego zawodu nie tylko w dziedzinie informatyki oraz systemów informatycznych, lecz również ekonomii, zarządzania.
W jakich firmach obecny jest CIO?
Chief Information Officer przede wszystkim jest kluczowy dla tych firm, w których duże znaczenie ma obszar IT oraz jego intensywny i efektywny rozwój.
Wobec tego stanowisko to jest najczęściej tworzone w średnich i dużych firmach, chociaż wsparcie tego specjalisty może być bardzo pomocne również w firmach mniejszych.
Skorzystanie z pomocy CIO wskazane jest przede wszystkim w poniższych przypadkach:
- Planowane wdrożenia nowych technologii, w tym systemów informatycznych, chmury, systemów Big Data, sztucznej inteligencji,
- Prowadzenie strategicznych przedsięwzięć w dziedzinie IT,
- Mała innowacyjność związana z obszarem IT w firmie,
- Niska efektywność zarządzania w zakresie IT.
Jak skorzystać z pomocy CIO?
W dużych przedsiębiorstwach najczęściej Chief Information Officer jest zatrudniany na przewidziane dla niego stanowisko. Jest to jednak związane z bardzo wysokimi kosztami.
Alternatywą jest wtedy outsourcing CIO, który polega na zapewnieniu obsługi przez specjalistę zatrudnionego w zewnętrznej firmie. Wówczas zewnętrzny CIO może zaoferować kompleksową obsługę bez konieczności tworzenia dla niego osobnego, kosztownego w utrzymaniu stanowiska.
Usługi w tym właśnie zakresie oferuje między innymi warszawska firma itcenter.pl, która ma wieloletnie doświadczenie w ramach obsługi informatycznej firm. Zapewnia ona outsourcing CIO w szerokim zakresie, między innymi w ramach poniższych zadań:
- Wdrażanie, rekomendowanie oraz monitorowanie działań związanych z prowadzeniem strategicznych działań IT w firmie,
- Opiniowanie harmonogramów i budżetów dotyczących obszaru IT,
- Prowadzenie działań skupionych na poprawie efektywności procesów IT w firmie,
- Stałe nadzorowanie i raportowanie projektów i postępów w realizacji ich prac,
- Doradztwo w zakresie wyboru zewnętrznych dostawców usług IT,
- Wsparcie w kontaktach z zewnętrznymi dostawcami usług,
- Konsultacje IT przeznaczone dla zarządów,
- Inicjowanie wdrożenia nowoczesnych rozwiązań IT w firmie.
Dzięki temu, że działania w powyższym zakresie prowadzi doświadczony zewnętrzny CIO, klienci mogą korzystać z jego kompleksowego wsparcia i jednocześnie nie muszą płacić za nie wysokiej kwoty.
Dokładne informacje związane z usługą można uzyskać pod adresem: https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/cio/.
Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing CIO?
Zewnętrzny CIO w ramach outsourcingu to szereg korzyści dla przedsiębiorstwa, które chce zdecydować się na takie rozwiązanie.
Skorzystanie z tego typu usług pozwala przede wszystkim na prowadzenie pełnej kontroli nad działaniami w ramach IT, które obejmuje rozwiązania informatyczne, procesy oraz ludzi. Daje ono też dostęp do nowoczesnych rozwiązań, które mogą pomóc w transformacji biznesu. Oczywiście, istotnym czynnikiem przemawiającym za skorzystanie z outsourcingu CIO jest również jego przystępna cena.