Close Menu
    Joblife.pl – portal gospodarczy: przemysł, finanse, prawo
    • Praca
    • BHP
    • Produkcja
    • Substancje
    • Inżynieria
    • Finanse
    • Zarobki
    • Prawo
    Joblife.pl – portal gospodarczy: przemysł, finanse, prawo

    Jak zarządzać odpadami komunalnymi w firmie?

    Różności 2 stycznia 2023Artykuł Sponsorowany
    Jak zarządzać odpadami komunalnymi w firmie?

    Odpady komunalne powstają w każdej firmie, więc prawidłowe nimi zarządzanie jest jednym z wyzwań, jakie podjąć musi każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży czy wielkości firmy. Odpady komunalne w firmie, podobnie jak te powstające w domach prywatnych, muszą być sortowane i przechowywane w osobnych pojemnikach, aby zachowały swoją wartość dla recyklingu. Jak w praktyce segregować odpady komunalne w firmie i prawidłowo nimi zarządzać?

    reklama

    Jak segregować odpady komunalne w firmie?

    Segregacja odpadów komunalnych powstających w firmie jest obowiązkowa, a więc każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do zbierania i przechowywania poszczególnych grup odpadów komunalnych w oddzielnych pojemnikach. Zasady sortowania odpadów komunalnych w firmie są identyczne z tymi, które mają zastosowanie w przypadku odpadów komunalnych wytwarzanych w domach czy miejscach użyteczności publicznej, a więc firmy obowiązuje podział śmieci na 5 frakcji: tworzywa sztuczne i metal, papier i tekturę, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane, czyli te śmieci, których nie da się przyporządkować do wymienionych wcześniej kategorii. Pojemniki do segregacji odpadów powinny być odpowiednio oznakowane, a ich kolorystyka ma ułatwić identyfikację właściwego kosza na odpady. Ponieważ sumienne i prawidłowe sortowanie śmieci decyduje o ich przydatności dla recyklingu i wpływa na koszty związane z procesami zarządzania odpadami, warto zadbać o to, by odpady komunalne w firmie faktycznie trafiały do właściwych koszy, a segregacja odpadów nie sprawiała trudności pracownikom i stała się normą dla całego personelu. Pracowników warto więc odpowiednio przeszkolić, jeśli klasyfikacja odpadów jest dla nich kłopotliwa, a sam proces sortowania śmieci maksymalnie ułatwić. Warto również pamiętać, że optymalizacja poszczególnych procesów z obszaru zarządzania odpadami, np. dobór właściwych, tj. trwałych, funkcjonalnych i odpowiednio dużych pojemników na odpady, zmniejszenie objętości odpadów, ograniczenie transportów itd., to przy okazji szansa na dodatkowe oszczędności w budżecie firmy.

    Zarządzanie odpadami komunalnymi w firmie – praktyczne wskazówki

    Sortowanie odpadów w firmie stanie się dużo łatwiejsze dla pracowników, jeśli pojemniki staną we właściwych miejscach i zostaną dobrze oznakowane. Nikt z załogi nie powinien też mieć wątpliwości, gdzie powinien trafić dany odpad, ani co zrobić z odpadami, które wymagają specjalnego traktowania – gdzie wyrzucić zużyte baterie, tonery, żarówki itd. Pomocne mogą być więc np. tablice informacyjne z czytelną ikonografią. Doskonale sprawdzą się również cieszące się coraz większym zainteresowaniem szkolenia z segregacji odpadów. Tego typu kursy dla firm z różnych branż prowadzi Stena Recycling, firma o dużym doświadczeniu w branży odpadowej, która świadczy kompleksowe usługi z zakresu gospodarowania odpadami – organizuje odbiór odpadów i ich transport, prowadzi ich recykling i utylizację, a także oferuje różnorodne usługi konsultingowe i szkoleniowe. Nawiązanie współpracy z profesjonalną firmą zarządzającą odpadami to kolejny dobry krok w kierunku lepszej, tańszej i sprawniejszej organizacji na polu gospodarowania odpadami w przedsiębiorstwie. Zarówno odpady komunalne w firmie, jak i te o charakterze przemysłowym dzięki rozwiązaniom wprowadzanym przez takie firmy jak Stena Recycling mogą zyskać na wartości, gdy nie będą marnotrawione, ale trafią do recyklingu i posłużą do produkcji nowych, przyjaznych środowisku wyrobów. Co więcej, odpowiedzialna postawa przedsiębiorców i ich zaangażowanie w ochronę środowiska, w tym także sortowanie odpadów i promowanie recyklingu to społecznie oczekiwane i ważne dla wizerunku firmy działania, dlatego nie warto ich zaniedbywać.

    Reklama
    Artykuł Sponsorowany

    Zobacz również

    Zagęszczarka gruntu – jaką wybrać?

    Hurtownia fotowoltaiki – kto może skorzystać z oferty OZE?

    Które sprzęty domowego AGD warto mieć w pracy?

    Szukasz nowej pracy jako kierowca kat. C+E, D, spedytor lub dyspozytor? Sprawdź oferty!

    Jak znaleźć swoją drogę zawodową w dzisiejszym świecie: Wyzwania i korzyści

    Sylikony sanitarne – właściwości i zastosowanie

    Najnowsze
    Zielone Świątki 2024. Czy należy się wolne od pracy?
    8 grudnia 2023
    Zmiany w opłatach za abonament RTV w 2024 roku. Kto nie musi płacić?
    8 grudnia 2023
    Komu i kiedy przysługują dodatki do emerytury po 65. i 70. roku życia?
    6 grudnia 2023
    PKP Cargo liczy ogromne zyski, ale w zarządzie spółki narasta konflikt
    1 grudnia 2023
    Banknot 500 zł – rzadki i zjawiskowy. Co warto o nim wiedzieć?
    30 listopada 2023
    Polacy tankują coraz więcej. Gdyby nie import, sytuacja byłaby dramatyczna
    29 listopada 2023
    Ceny jabłek w skupie zaliczyły spadki. Czy opłaca się sprzedawać?
    28 listopada 2023
    Zarobki górników to nawet 10 000 zł. Ile można zarobić w tej branży?
    28 listopada 2023
    Kategorie
    • Produkcja
    • Substancje
    • Zarobki
    • Porady
    • Prawo
    • Ciekawostki
    • Historia
    • BHP
    • Inżynieria
    • Ergonomia pracy
    • Finanse
    • Warto wiedzieć
    • Różności
    Autorzy serwisu
    • Krzysztof Kamzol
    • Marcelina Fiejak
    • Mateusz Izakiewicz
    • Piotr Rogowski
    • Elżbieta Zagłówna
    • Alicja Kosmala
    • Marzena Lucińska
    O stronie
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Polityka cookies
    • Redakcja
    • Kontakt
    © 2023 Joblife.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.