Mercedes-Benz – logo, historia marki, oferta sprzedażowa

Mercedes-Benz – logo, historia marki, oferta sprzedażowa

Mercedes-Benz to jedna z najpopularniejszych marek samochodów na świecie. Logo Mercedes-Benz rozpoznawalne jest praktycznie przez wszystkich miłośników motoryzacji, a znaczek Mercedesa ciężko pomylić z jakimkolwiek innym. Co warto wiedzieć o tej marce, jaka jest jej historia i najważniejsze – jak wygląda logo Mercedes-Benz? Sprawdzimy to w dzisiejszym artykule.

Historia marki Mercedes-Benz

Początki marki Mercedes-Benz sięgają lat 80. XIX w. Właśnie wtedy Karl Benz i Gottlieb Daimler stworzyli własne spółki, które początkowo działały niezależnie od siebie. Celem obu firm była produkcja trwałych silników samochodowych oraz karoserii.

W grudniu 1883 roku Karl Benz założył w Mannheim spółkę Benz & Co. Z kolei Gottlieb Daimler w listopadzie 1890 roku założył spółkę Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Już wtedy zarówno jedna, jak i druga firma poszukiwała charakterystycznego znaku towarowego. Z początku znakami towarowymi były po prostu nazwiska wynalazców, czyli Benz i Daimler, a znana z dzisiejszych czasów gwiazda trójramienna opatentowana została 26 marca 1901 roku i stanowiła znak towarowy spółki DMC.

Ścieżki obu spółek zeszły się 8 lat po zakończeniu I Wojny Światowej, a dokładnie 28 czerwca 1926 roku. Wtedy to zawiązał się koncern Daimler-Benz, który przetrwał aż do 1998 roku.

Mercedes-Benz logo

Znakiem towarowym koncernu Mercedes-Benz jest trójramienna gwiazda, symbolizująca władzę nad  trzema żywiołami – morzem, ziemią oraz powietrzem. Wynika to z faktu, że marka ta zajmowała się produkcją silników nie tylko do samochodów, ale również do samolotów oraz statków morskich. Logo Mercedesa zostało opatentowane 26 marca 1901 roku.

Wokół trójramiennej gwiazdy Mercedesa narosło wiele historii. Jedna z nich mówi o tym, że pomysł na takie logo firmy pojawił się już w 1880 roku, kiedy to Gottlieb Daimler narysował trójramienną gwiazdę w liście do żony, wskazując tym samym lokalizację ich domu w Deutz. Jednocześnie Gottlieb zdawał się wierzyć, że taki symbol umieści niebawem na dachu swojej fabryki samochodów – gwiazda miała symbolizować dobrobyt.

Inna teoria głosi, że trójramienna gwiazda Mercedesa miała symbolizować 3 postacie, który wniosły największy wkład w powstanie i produkcję samochodów tej marki. Był to Maybach Wilhelm, Emil Jellinek oraz Mercedes (córka Jellinka).

Według jeszcze inne koncepcji, emblemat Mercedesa ma przedstawiać laski laski Wilhelma Maybacha, Gottlieba Daimlera oraz Emila Jellinka, które skrzyżowali podczas jednej z kłótni. Swoją wersję wydarzeń mają nawet konsumenci samochodów tej marki. Według powszechnej opinii użytkowników, emblemat Mercedesa ma przedstawiać kobiety z wyciągniętymi rękami oraz rozstawionymi nogami.

Mercedes – logo do pobrania

Mercedes-Benz logo

Samochody Mercedes-Benz

Obecnie marka Mercedes-Benz na ma swoim koncie produkcję dziesiątek modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. W przypadku pojazdów osobowych, Mercedesy dzielą się na klasy:

  • Klasa A;
  • Klasa C SportCoupe;
  • Klasa C;
  • Klasa E;
  • Klasa S.

Ponadto w ofercie tej marki są również sedany a la coupe, coupe oraz roadstery, do których należą klasy:

  • CLA;
  • CLS;
  • CLK;
  • C Coupe;
  • E Coupe;
  • CL;
  • S Coupe;
  • SLK;
  • SLC;
  • SL.

Z kolei Crossovery i SUV-y obejmują klasy:

  • GLA;
  • GLB;
  • GLK;
  • GLC;
  • GLC Coupe;
  • GLE;
  • GLE Coupe;
  • ML;
  • GL;
  • GLS.

Samochody terenowe Mercedesa należą do klasy “G“, podczas gdy minivany do klasy “B” i “R“.

Sprawdź również:

Autor
Krzysztof Kamzol
Krzysztof Kamzol

Redaktor naczelny w serwisie Joblife.pl Pasjonat technologii produkcyjnych, nowoczesnego przemysłu i technik inżynieryjnych.