Jakie funkcjonalności powinno posiadać idealne krzesło biurowe?

Jakie funkcjonalności powinno posiadać idealne krzesło biurowe?

Warto wiedzieć

Idealne krzesło biurowe powinno być nie tylko wygodne, ale przede wszystkim zapewniać użytkownikowi prawidłową, zdrową postawę. Dzięki temu nawet wielogodzinne siedzenie przy biurku nie spowoduje dolegliwości bólowych kręgosłupa, a w konsekwencji wydajność pracownika będzie zdecydowanie wyższa. Jakie funkcjonalności powinno posiadać idealne krzesło biurowe? Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

Możliwość regulacji wysokości siedziska

Dobre krzesła biurowe muszą być wyposażone w funkcję możliwości regulacji wysokości siedziska w prosty sposób. Większość foteli posiada dźwignię regulacji pneumatycznej – dzięki niej można łatwo i szybko zmodyfikować swoją pozycję.

We właściwym ustawieniu wysokości stopy powinny leżeć płasko na ziemi, zaś ramiona i ręce w idealnej odległości od biurka. W pozycji siedzącej na wprost naszych oczu powinien znajdować się środek ekranu komputera. Zachowanie właściwej pozycji jest niezwykle ważne z punktu widzenia samopoczucia pracowników a także ich wydajności.

Oparcie fotela

Dobrze dopasowane oparcie w krześle biurowym powinno mieć od 30 do 50 centymetrów. Dzięki niemu utrzymana jest naturalna krzywizna kręgosłupa. Ważne jest, by w ramach regulacji można było modyfikować wysokość, głębokość i kąt nachylenia oparcia.

Podczas wybierania krzesła warto również sprawdzić, jakie jest podparcie odcinka lędźwiowego. Jeśli element ten nie będzie prawidłowo dopasowany, może to doprowadzić do powstawania bólów kręgosłupa, a w konsekwencji do zmniejszenia wydajności pracownika. Oparcie powinno sięgać przynajmniej do wysokości łopatek – wówczas plecy będą miały zapewnione odpowiednie wsparcie.

Właściwa szerokość i głębokość krzesła

Idealne krzesło biurowe powinno także mieć wystarczającą głębokość i wysokość – wtedy każdy pracownik będzie mógł ustawić się w nim tak, by było mu wygodnie. Głębokość jest istotna, ponieważ fotel, w którym część służąca do siedzenia będzie zbyt płytka, nie podeprze w pełni uda na całej jego długości. Z kolei siedzisko zbyt głębokie w trakcie opierania się plecami o oparcie spowoduje, że nie będzie zachowana prawidłowa pozycja kręgosłupa.

Ile powinna wynosić ergonomiczna głębokość? Około 40 cm, najlepiej z opcją regulowania o około 5 cm. Głębsze siedziska uważane są za zdecydowanie mniej ergonomiczne.

Podłokietniki

Optymalne ułożenie podłokietników w znaczącym stopniu decyduje o właściwej postawie ciała w trakcie siedzenia. Ich regulacja ma szczególne znaczenie dla wysokich pracowników oraz tych, którzy mają większy rozstaw rąk. W zrelaksowanej pozycji ramiona powinny znajdować się jak najbliżej ciała.

Jakość wykonania

Materiał, z którego produkowane są fotele biurowe, powinien być wysokiej jakości. W ten sposób urządzenie będzie mogło posłużyć pracownikom przez wiele lat. Dobrze, gdy materiał jest również odporny na różnego rodzaju zabrudzenia – wtedy jego utrzymanie w czystości jest zdecydowanie prostsze.

Tkanina powinna być miękka i przyjazna dla skóry. O wiele lepsze są krzesła wykonane z materiału niż ze skóry – w trakcie upalnych dni skórzane fotele przyklejają się do ciała, co może być mało komfortowe. Istotnym aspektem jest także wygląd siedziska. Design fotela biurowego powinien korespondować z wnętrzem biura oraz wizerunkiem przedsiębiorstwa.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze