Jeżeli stoisz właśnie przed decyzją założenia własnego biznesu i myślisz o branży e-commerce, zanim podejmiesz ostateczną decyzję, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego niektóre sklepy internetowe odnoszą sukces, a inne nie. Z pewnością Twoim celem jest wykreowanie jak najwyższych zysków, jednak jak to zrobić, jeżeli konkurencja jest tak duża? Oczywiście chodzi tu o reklamę, a raczej o łączenie jej różnych form, gdyż dopiero w taki sposób można zyskać na popularności, co z kolei przekłada się na więcej osób odwiedzających sklep internetowy i dokonujących zakupów.
Jeżeli stoisz właśnie przed decyzją założenia własnego biznesu i myślisz o branży e-commerce, zanim podejmiesz ostateczną decyzję, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego niektóre sklepy internetowe odnoszą sukces, a inne nie. Z pewnością Twoim celem jest wykreowanie jak najwyższych zysków, jednak jak to zrobić, jeżeli konkurencja jest tak duża? Oczywiście chodzi tu o reklamę, a raczej o łączenie jej różnych form, gdyż dopiero w taki sposób można zyskać na popularności, co z kolei przekłada się na więcej osób odwiedzających sklep internetowy i dokonujących zakupów.
Pierwsze kroki po otwarciu nowego biznesu – pozycjonowanie
Dlatego podstawowym działaniem, którego należy się podjąć po rozpoczęciu biznesu, jest pozycjonowanie strony internetowej. Oznacza to taką pracę on-site oraz off-site, która prowadzona równolegle i kompatybilnie pozwoli na uzyskanie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej. Jeśli użytkownik w okno wyszukiwarki wpisze „miody regionalne lipowe niedrogo”, to w top3 listy wyszukiwania ukażą mu się najlepiej wypozycjonowane strony. Celem każdego sklepu internetowego jest znalezienie się najwyżej, gdyż to przekłada się na większą liczbę kliknięć – a im więcej osób odwiedzi naszą stronę, tym istnieje wyższe prawdopodobieństwo, że więcej dokona zakupu. A to jest przecież naszym nadrzędnym celem, do którego dążymy.
Gdzie się pozycjonować?
Tak naprawdę nie ma znaczenia, w jakim mieście znajduje się firma SEO, z którą chcemy nawiązać współpracę. W dzisiejszym świecie mamy bowiem wartościowe możliwości na przykład przeprowadzenia konsultacji online. Dzięki temu obecność na miejscu, w siedzibie danej firmy, nie jest konieczna. Dlatego jeżeli zastanawiamy się, z kim nawiązać współpracę, jeżeli chodzi o pozycjonowanie Warszawa będzie tak samo dobra jak Toruń czy jakiekolwiek inne miasto.
Czy są agencje SEO, które specjalizują się w pozycjonowaniu sklepów internetowych
Możesz jednak powiedzieć, że Ciebie interesuje nie ogólnie pozycjonowanie stron, a konkretnie pozycjonowanie sklepów internetowych. Toruń tutaj przoduje, gdyż wiele agencji SEO wymienia tę usługę jako pierwszą w swojej ofercie. Tymczasem tak naprawdę każda firma, która zajmuje się pozycjonowaniem, może prowadzić działania zarówno na stronach-wizytówkach, jak i na sklepach internetowych. Formy działania są takie same, jednak sklepy internetowe wymagają o wiele większego zaangażowania ze względu na o wiele bardziej rozbudowaną stronę.