W obecnych czasach niemal każdy biznes w dowolnej branży posiada własną wizytówkę w formie strony internetowej www. To pozwala łatwo dotrzeć do nowych klientów, a jednocześnie podnieść znajomość brandu na konkretnym obszarze. Ze stron internetowych korzystają przede wszystkim sklepy internetowe, które mogą sprzedawać swoje towary za pośrednictwem własnej platformy online (tzw. e-sklep). Bez względu jednak na formę działalności konkretnej firmy, praktycznie każda strona wymaga mniej lub bardziej intensywnego pozycjonowania SEO. Co oznacza ten termin i dlaczego warto zainteresować się pozycjonowaniem własnej strony w możliwie wczesnym etapie jej rozwoju? Opowiemy o tym w dzisiejszym poradniku.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie strony internetowej to inaczej jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych – w skrócie SEO. Tego typu działania optymalizacyjne sprawiają, że witryna zwiększa swoją widoczność w wynikach wyszukiwania różnych wyszukiwarek, np. Google, Bing lub Yahoo!. Optymalizacja stron internetowych to bardzo rozległy temat, który obejmuje wiele dziedzin informatyki – w tym programowanie, redagowanie treści czy grafikę komputerową.
Obecnie algorytmy wyszukiwarek internetowych zwracają uwagę na kilkadziesiąt różnych czynników rankingowych, które przekładają się na widoczność witryny. Do takich zalicza się m.in. prędkość wczytywania strony, jakość i ilość linków przychodzących z innych domen czy poziom optymalizacji treści na stronie. Wszystko wymaga wcześniejszej analizy pod kątem konkurencyjności fraz, aktualnej siły domeny i wielu innych czynników, na podstawie których buduje się całą strategię SEO dla konkretnej witryny.
Z racji tego, że wszystkie zmiany optymalizacyjne przetwarzane są przez wyszukiwarki bardzo długo (niekiedy tygodniami lub nawet miesiącami), warto zainteresować się pozycjonowaniem witryny możliwie na jak najwcześniejszym etapie jej rozwoju.
Czy warto korzystać z agencji SEO?
Samodzielnie realizowanie strategii SEO wymaga specjalistycznej wiedzy, sporego doświadczenia i oczywiście poświęcenia czasu. To właśnie z tego powodu zarówno niewielkie biznesy, jak i rozbudowane sklepy internetowe bardzo często decydują się na nawiązanie współpracy z agencjami SEO, freelancerami lub innymi pośrednikami.
To pozwala na kompleksowe zajęcie się konkretnym serwisem www zgodnie z aktualnymi trendami. Większość firm zajmujących się pozycjonowaniem SEO oferuje zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych, jak i niewielkich wizytówek w formie pojedynczej strony www. Do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek zajmujących się pozycjonowaniem SEO zalicza się SeoPilot – https://www.seopilot.pl.
SeoPilot – profesjonalna reklama w internecie
Czym jest SeoPilot? Jest to rozbudowany system automatyzujący procesy pozycjonowania sklepów i stron internetowych. Optymalizacja stron internetowych z pomocą SeoPilot bardzo szybko przynosi widoczne rezultaty. Firma oferuje jasne zasady współpracy oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Zajmuje się zarówno pozycjonowaniem sklepów internetowych, jak i pozostałych serwisów (np. wizytówek).
Co wyróżnia SeoPilot na tle konkurencji?
- profesjonalne usługi optymalizacji wszystkich stron www,
- usługi content marketing-u i copywriting-u bez pośredników i bez agencji reklamowych,
- dostęp do ogromnej i bezpłatnej bazy wiedzy na temat reklamy w internecie (webinary, artykuły specjalistyczne, słownik SEO, wideo instrukcje),
- bezpłatne narzędzia reklamowe, takie jak Checklista SEO i Funkcja Rekomendacji.
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy i szukasz sprawdzonego systemu do pozycjonowania witryny – koniecznie sprawdź pełną ofertę SeoPilot! Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zająć się optymalizacją witryny samodzielnie, jednak tak jak wspomnieliśmy, wymaga to dobrej znajomości tego tematu oraz jakiegoś doświadczenia. Inaczej możemy wręcz zaszkodzić swojej witrynie, zamiast zwiększyć jej widoczność.