organizacja eventów

Organizacja eventów – wszystko, co musisz wiedzieć

Porady

Organizacja eventów nie należy do łatwych zadań i trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, aby event się w pełni udał. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, koniecznie przeczytaj ten poradnik! Znajdziesz w nim wiele cennych informacji, które z pewnością przydadzą Ci się w przyszłości!

Organizacja imprez, na co warto zwrócić uwagę

Bardzo często organizatorom eventów przyświecają różne cele, np. chęć wypromowania własnej marki, czy jakiegoś produktu. Nie ma w tym nic złego ani dziwnego, gdyż jak wiadomo, na wydarzeniu będzie znajdowało się wiele osób, więc jest to idealne miejsce na reklamę. Jednak aby wszystko poszło zgodnie z planem, a nie całkiem w odwrotnym kierunku trzeba trzymać się kilku zasad.

Cel eventu

To on decyduje o formacie eventu i jego scenariuszu. Jak wiadomo, różne wydarzenia służą do różnych celów, jedne do takich rzeczy jak integracja zespołu, inne np. do wypromowania marki itp. Zatem od celu eventu zależy właśnie czy będzie on miał formę konferencji dla większego grona odbiorców, czy niewielkiego spotkania dla wyselekcjonowanej grupy.

Grupa odbiorców

Jak wiadomo, należy określić grupę odbiorców, która weźmie udział w wydarzeniu. Dobrze jest zrozumieć, jakie są potrzeby odbiorców, jakie mają oni oczekiwania do atrakcji odbywających się na wydarzeniu, itp. To właśnie od grupy odbiorców zależy scenariusz imprezy, wybór specjalnych gości, czy wydarzeń towarzyszących podczas imprezy, a nawet cateringu.

Budżet

Bardzo ważna kwestia, gdyż musimy nim rozdysponować tak, aby wszystko się w nim zmieściło. Od wielkości budżetu zależna jest wielkość organizowanego wydarzenia. Warto jednak pamiętać o tym, że nawet przy niewielkim budżecie jest się w stanie zorganizować bardzo ciekawy event, jeżeli wcześniej zostanie on dobrze przemyślany.

Termin

Tutaj należy wziąć pod uwagę grupę odbiorców jak i tematykę eventu. Najlepiej zaplanować datę eventu, na taki termin, aby nie pokrywał się on z np. innymi wydarzeniami, które mogłyby odciągnąć gości od organizowanego przez nas wydarzenia. Warto zaznaczyć, że termin może również wpływać na koszty. Np. jeżeli wydarzenie będzie organizowane poza miesiącami szczytowymi, czyli marcem-czerwcem, lub wrześniem-listopadem, ceny mogą być nieco niższe.

Miejsce

Miejsce, w którym mamy w planach zorganizować event, powinno pozwalać na swobodną aranżację spotkania. Ponadto powinno ono pasować do grupy docelowej, oraz w pełni umożliwiać realizację scenariusza, który wcześniej został zaplanowany.

Odpowiedni program

Jest to jedna z ważniejszych kwestii, z jaką wiąże się organizacja eventów. Dobry program imprezy będzie zachętą dla odbiorców i to on zdecyduje, czy będą chcieli się na niej pojawić. Dobrze, aby program eventu wyróżniał się na tle innych o podobnej tematyce. Ciekawostką i fajnym dodatkiem może być zaproszenie znanej osoby, dzięki której zainteresowanie wydarzeniem może wzrosnąć.

Landing Page

Warto go stworzyć, szczególnie jeżeli organizujemy event otwarty, lub masowy. Powinny się tam znaleźć takie informacje jak:

  • program eventu,
  • formularz rejestracyjny,
  • informacje na temat opłat,
  • informacje na temat prelegentów,

i inne.

Najlepiej, aby landing page był atrakcyjny wizualnie oraz intuicyjny. Jest to konieczne, ponieważ każda osoba, która zajrzała na naszą stronę, powinna znaleźć na niej wszystkie niezbędne informacje.

Informacja dla uczestników

Chodzi o zaproszenie. Postawić na klasyczne drukowane, czy może wysyłane pocztą elektroniczną? Na to, jaką formę zaproszeń wybierzemy, ponownie wpływ ma grupa docelowa. Bardzo ważną kwestią jest dostarczenie zaproszeń w odpowiednim czasie. Jest tak dlatego, gdyż niektóre osoby potrzebują więcej czasu do namysłu jeżeli wydarzenie wiąże się z opłatami.

Dodatkowo, dobrze jest wziąć pod uwagę to, czy udział w wydarzeniu będzie wiązał się z opłatą, czy będzie darmowy.

Promocja

Jeżeli planujesz imprezę na większą skalę, nie będzie niczym nowym, jeżeli weźmie się pod uwagę to, że o wydarzeniu musi się dowiedzieć jak najwięcej osób. To, gdzie zostanie zastosowana promocja, zależy głównie od tego, do kogo chcemy z nią trafić. Do dyspozycji jest m.in.

  • internet,
  • telewizja,
  • rozmaite serwisy informujące na temat eventów.

Warto również zastanowić się nad pozyskaniem patronów medialnych.

Materiały dla dziennikarzy

W zależności od celu wydarzenia dobrze jest przygotować sobie jakieś materiały dodatkowe w postaci np. raportu branżowego. Dzięki temu, przedstawiciele mediów zainteresowani eventem, mogą otrzymać gotowe treści do publikacji.

Organizacja eventów — co jeszcze warto wiedzieć

Kolejną kwestią jest odpowiednie wsparcie techniczne imprez. Nie od dziś wiadomo, że należy ono do skomplikowanych, a zarazem złożonych działań. Zorganizowanie odpowiedniego zaplecza technicznego często może przerosnąć nie jedną, nawet najbardziej operatywną osobę, dlatego w tym momencie warto już zastanowić się nad wynajęciem firmy, dla której organizacja eventów nie jest niczym obcym.

Dzięki temu, że postawimy na profesjonalistów, możemy zapomnieć, aby przejmować się kwestią techniczną organizowanego wydarzenia. Można pójść o krok dalej i zlecić takowej firmie nawet wynajęcie odpowiedniej sceny, czy zapewnienie zabezpieczenia imprezy.

W taki sposób możemy stworzyć niezapomniany event, najwyższych lotów, z profesjonalną techniką estradową.

organizowanie eventów

Event firmowy

No dobrze, ale co jeśli musimy zorganizować jakiś event firmowy. W tym przypadku również mamy dwa wyjścia, czyli albo sprostać temu zadaniu samemu, albo postawić na profesjonalną firmę zajmującą się organizowaniem tego typu wydarzeń.

Jeżeli to na nas spoczywać będzie obowiązek organizacji wydarzenia, musimy pamiętać o następujących kwestiach:

  • wynajęcie sali, miejsca, gdzie odbędzie się event (chyba że firma posiada własne),
  • zapewnienie cateringu (o ile jest przewidziany),
  • zapewnienie środków bezpieczeństwa (jeżeli event jest organizowany w dobie pandemii z restrykcjami),
  • zapewnienie kwestii sanitarnych,
  • zapewnienie atrakcji (o ile są przewidziane)

i inne.

Organizacja takich zadań wymaga dość sporo czasu i z pewnością nie jest to proste.

Jeżeli zdecydujemy się na wynajęcie jakiejś sali, bądź restauracji, najlepiej wybrać taką lokalizację, aby żaden z gości nie miał problemów z przybyciem w dane miejsce. Można również postawić na miejsce z możliwością noclegu, co dla niektórych gości może być bardzo dużym udogodnieniem.

Ponadto możemy spróbować znaleźć sponsora, który być może w zamian za reklamę swojej firmy, zapewni catering.

Inaczej nieco się ma sprawa w przypadku wynajęcia firmy eventowej, która zajmie się wszystkim sama. Bardzo często takie firmy posiadają w swojej ofercie nawet własne sale bankietowe, czy różne atrakcje, nad którymi nie musimy zastanawiać się sami podczas organizowania.

Podsumowanie

Organizacja eventów nie należy do rzeczy prostych. Dotyczy to zarówno wydarzeń takich jak imprezy, festyny, itp., jak również np. eventy firmowe. Trzeba zmierzyć się z kilkoma zadaniami, czasami wcale nie takimi prostymi jakby się mogły wydawać. Warto przyswoić sobie kilka zagadnień opisanych wyżej, gdyż każdy organizator imprez powinien o nich wiedzieć i być ich świadom.

Jeżeli nie czujemy się na siłach w całości, lub chociaż w pewnym stopniu, aby sprostać zadaniu, postawmy na firmy, dla których organizacja eventów to codzienność. Z pewnością to ułatwi zadanie i pozwoli nam spać spokojnie z myślą, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik.

Jeżeli po przeczytaniu tego poradnika wiesz już więcej na temat organizacji eventów to do dzieła!

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze