W przestrzeniach biurowych mocno stawia się na dobrą organizację. Niezależnie czy mamy do czynienia z dużą korporacją czy rodzinną firmą potrzebujemy narzędzia, które pomoże nam w skutecznej pracy w firmie. Kalendarze to podstawowy element poprawiający organizację pracy w firmie.
Dlaczego warto zainwestować w kalendarze do biura?
Przede wszystkim kalendarze poprawiają organizację i pomagają zapamiętać ważne rzeczy w firmie. Sam terminarz jest świetną formą dla każdego komu zależy na organizacji pracy. Daje on możliwości zapisu ważnych informacji przy odpowiedniej dacie. Szczególnie ważne są one w firmie, gdzie dużo się dzieje. Ciężko byłoby wszystko zapamiętać, jeśli mamy napięty grafik jako pracownik lub szef. Ten gadżet pozwoli nam pokazać się od lepszej strony w przedsiębiorstwie. Pokazuje też, że rzetelnie podchodzimy do pracy i nie ignorujemy zadań, które musimy wykonać. W zależności od potrzeby jest wiele rodzajów kalendarzy, które możemy wybrać do naszej firmy.
Dodatkowo warto zaznaczyć, że kalendarze firmowe są naprawdę dobrą formą reklamową naszej firmy. Zamawiając dany produkt mamy możliwość indywidualnego projektu widniejącego na naszych kalendarzach. W zależności od typu może to być grafika lub samo logo. Inwestując w kalendarze firmowe, możemy rozdać je pracownikom, ale również wykorzystać do promocji samego zakładu. Targi branżowe są świetną możliwością do promocji firmy, na której możemy rozdawać kalendarze lub gadżety reklamowe. Umieszczone logo, czy grafika będzie promować markę, podczas codziennego użytku kontrahentów.
Który kalendarz wybrać do biura?
Przede wszystkim musimy się zastanowić, do czego będzie nam potrzebny kalendarz i który najlepiej się do tego sprawdzi. Przyjrzymy się kilkoma najbardziej popularnym opcjom.
Kalendarz książkowy
Kalendarz książkowy z logo jest zdecydowanie najbardziej popularnym wyborem wśród klientów. Wyróżnia się tym, że ma rozpisany każdy dzień w całym roku. W układzie jedna strona to jeden dzień, lub dwie strony to cały tydzień. Taki kalendarz daje nam możliwość robienia szczegółowych notatek. W szczególności może nadać się, jeśli potrzebujemy dużo miejsca na zapiski. Kalendarz książkowy często używany jest w firmach, gdzie trzeba się umówić na wizytę. Mowa tu na przykład o fryzjerze, kosmetyczce bądź lekarzu. Nawet jeśli korzystamy z kalendarza na telefonie, warto przenieść się na wersję papierową. Kalendarz może zawsze leżeć na blacie w firmie. Telefon za to może się uszkodzić, rozładować, przez co stracimy dostęp do naszego terminarza. Może to też ułatwić pracę, gdyż rozmawiając z klientem w sprawie wizyty przez telefon, możemy od razu przenieść informację do kalendarza. Byłoby to utrudnione, by zamieścić informacje w telefonie, z którego aktualnie rozmawiamy. Istnieją wersje z układem tygodniowym i dziennym. Różnią się ilością miejsca na zapiski. W dziennym mamy całą stronę na notatki. W tygodniowym całe 7 dni znajduje się na 2 stronach, przez co może i mamy mniej miejsca, ale widzimy cały tydzień bez przewracania stron. Ten gadżet świetnie nadaje się również w formie prezentu dla każdego. Można go rozdawać promocyjne naszym klientom. Najlepszą opcją jest możliwość stworzenia kalendarza książkowego z logo. Ten dodatek sprawi, że symbol markowy będzie na nim widoczny, wskazując, iż jest to produkt konkretnie tej firmy.
Kalendarz trójdzielny
Kalendarz trójdzielny to drugi z kolei chętnie wybierany produkt przez klientów. Jest zdecydowanie najpopularniejszy z możliwości kalendarzy ściennych. Są również jego warianty – kalendarze jednodzielne (mniejsze) oraz kalendarze czterodzielne (większe). Wersja trójdzielna jest standardowa pod względem wielkości. Jest on tak stworzony, by było widać na nim teraźniejszy miesiąc, ale również poprzedzający i nadchodzący. Dzięki temu możemy porównać miesiące, ale i zobaczyć co się działo ostatnio oraz jakie wydarzenia czekają na nas w najbliższym miesiącu. Kalendarz trójdzielny dla firm charakteryzuje się tym, że można zaprojektować indywidualną grafikę pod daną branżę. Przykładowo firma florystyczna może umieścić na nim swoje indywidualne wiązanki kwiatowe a firma budowlana zdjęcia z ostatnich realizacji. Firmy przeważnie decydują się na umieszczenie danych kontaktowych na stopce kalendarza oraz haseł promocyjnych między kalendariami. Pomaga to w nawiązaniu kontaktu z firmą i identyfikacji czym się zajmuje.
Kalendarze trójdzielne zdecydowanie przydadzą się w firmie do szybkiej identyfikacji dat wydarzeń. Możemy też użyć koloru i zaznaczyć datę w kółko, by zwrócić uwagę, iż tego dnia jest coś ważnego. Miejsca na zapiski pod datami nie ma tak dużo jak w przypadku książkowych, ale jest wystarczająco by zamieścić jedno słowo kluczowe np.: Spotkanie Warszawa. Bardzo praktyczne w tym kalendarzu jest możliwość złożenia kalendarza na 3 części. Umożliwia to łatwiejszy transport i dostawę. Jeśli planujemy rozdawać kalendarze, bez problemu zmieszczą się do torby reklamowej A4.
Kalendarze biurkowe z indywidualną grafiką
W kalendarzach biurkowych zamysł jest podobny co w przypadku kalendarza trójdzielnego, czyli kalendarium z indywidualną grafiką w tle. Jest to 3 propozycja, która na pewno znajdzie zastosowanie w biurze. Jak sama nazwa wskazuje, jest to kalendarz małych rozmiarów do postawienia na biurku. Szczegółowe zastosowanie znajdzie w biurach, gdzie pracownicy spędzają dużo czasu przed komputerem. Daje nam on możliwość zobaczenia daty, jak i podobnie zaznaczenia sobie ważniejszych na nim rzeczy. Kalendarz biurkowy występuje w naprawdę wielu formatach i wersjach. Różnią się one wielkością, sposobem klejenia itp. Najbardziej przydatną dodatkową opcją jest kalendarz biurkowy z karteczkami samoprzylepnymi. Ułatwi to zaznaczenie na kalendarzu ważniejszych rzeczy, ale i zapisywanie na nich krótkiej notki. Inną ciekawą opcją jest wersja notesowa, jeśli potrzebujemy więcej miejsca na indywidualne zapiski. Karteczki są wyrywane, więc można informację komuś przekazać. Dużą zaletą jest jego indywidualizm. Kalendarz biurkowy postawiony będzie na biurku do korzystania przez jednego pracownika. Dlatego będzie mógł tam zapisywać wszystko, o czym on sam nie chce zapomnieć. Podobnie jak w przypadku wyżej wymienionych kalendarzy ten też może świetnie nadawać się do promocji firmy rozdając je klientom.
Podsumowując:
Jest wiele rodzajów kalendarza i nawet jeden rodzaj ma wiele alternatyw. Sam kalendarz na pewno przyda się w firmie. My musimy zadecydować, który będzie najlepszy dla danej branży. Zdecydowanie poprawi on organizację wśród pracowników.