Zbieraj i analizuj dane! Sprawdź, dlaczego Google Analytics to narzędzie, bez którego się nie obejdziesz

Różności

Prowadzisz stronę internetową? Nie możesz oczekiwać dużego ruchu i najwyższych pozycji w Google, jeżeli nie nauczysz się analizować i interpretować danych. Potrzebujesz do tego Google Analytics 4! Nie zaczynaj jednak bez dobrego kursu z jego obsługi. Dlaczego to takie ważne? Sprawdźmy.

Google Analytics 4 – co musisz o nim wiedzieć?

To najnowsza wersja narzędzia Google Analytics. Swoją premierę miała 14 października 2020 roku. Rozwiązanie opiera się na sztucznej inteligencji. Pozwala śledzić i analizować ruch nie tylko ze stron internetowych – jak dotychczas – ale również z aplikacji mobilnych. Wszystkie dane „przerzucono” do jednego miejsca, nie trzeba więc przeklikiwać się przez poszczególne zakładki, aby porównać ruch z różnych źródeł.

Czym jeszcze różni się Google Analytics 4 od poprzedniej wersji? Na uwagę zasługuje nowy, odrębny sposób zbierania, przechowywania, a także filtrowania i raportowania danych. Poza tym „sesje” zastąpiono „zdarzeniami” (ang. events), co pozwoliło na efektywniejsze mierzenie danych. Nie można zapomnieć także o podejściu do prywatności użytkownika – Google Analytics 4 zapewnia lepszą kontrolę nad tym zagadnieniem, ponadto przygotowuje sektor analityki internetowej do zbierania informacji bez plików cookies.

Konfiguracja Google Analytics 4 daje Ci mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o pozyskiwanie i analizę danych. Po aktualizacji narzędzia możesz śledzić wszystkie zdarzenia i interakcje, które miały miejsca w interfejsie użytkownika. Dzięki temu dostaniesz ogromny zasób informacji dotyczących specyfiki czy potrzeb społeczności, a ponadto – zachowania i intencji użytkowników oraz sposobu, w jaki poruszają się po stronie lub w aplikacji. Pozwoli Ci to prześledzić etapy podróży odbiorców po stronie lub aplikacji, a następnie zoptymalizować ich ścieżkę zakupową tak, aby doprowadzić do konwersji. Tym samych Google Analytics ma ogromne zastosowanie w User Experience – pozwala na wprowadzenie rozwiązań zorientowanych na użytkownika.

Akademia Analytics, czyli podszkol się z Google Analytics

Jak widać, obsługa Google Analytics 4 wymaga doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy. Co więcej, wiedzę tę należy nieustannie aktualizować! Dlatego, jeżeli chcesz samodzielnie zająć się analizą i interpretacją danych dotyczących ruchu w Twojej witrynie i/lub aplikacji, potrzebujesz wsparcia merytorycznego.

Sprawdź, jaki kurs Analytics będzie najlepszy w Twoim przypadku. Jeżeli chcesz zdobyć nie tylko aktualne informacje, ale i przydatne, praktyczne porady, jak wykorzystać potencjał Google Analytics, rozwiązaniem dla Ciebie jest akademia Analytics przeprowadzona przez profesjonalistów, którzy zajmują się tematem na co dzień. Przykładem służy Akademia Sempai: https://sempai.pl/oferta/akademia-sempai/. To cykl szkoleń organizowanych zarówno na potrzeby osób, które dobrze znają zagadnienie, ale chciałyby zgłębić wiedzę, jak i dla nowicjuszy w temacie.

Dzięki Akademii Analytics czy innym tego rodzaju kursom z obsługi narzędzia dowiesz się, jak skonfigurować Google Analytics 4 (instrukcję krok po kroku znajdziesz tutaj: https://sempai.pl/blog/google-analytics-4-krok-1-podstawowa-konfiguracja-narzedzia) oraz jak go obsługiwać.

Szkolenie Analytics to jedno. Uczestnicząc w Akademii Analytics, zdobędziesz kompleksową wiedzę dotyczącą zarządzania stroną. Znajdziesz tu elementy szkolenia SEO, jak i kursów Google Ads. Dzięki nim dowiesz się, jak polepszyć pozycję swojej witryny w wyszukiwarce i zdobywać coraz większy ruch zarówno dzięki działaniom bezpłatnym (SEO), jak i płatnym (Google Ads).

Nie sposób przecenić narzędzia, jakim jest Google Analytics. Bez niego osoby prowadzące strony internetowe błądziłyby po omacku! Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać jego potencjał, zdecyduj się na dobry kurs. Dzięki niemu nauczysz się interpretować dane i wyciągać z nich informacje niezbędne w prowadzonej działalności.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze