Pewnie nie będzie dla Ciebie większym zaskoczeniem to, jeżeli powiem, że w obecnym czasie rynek mieszkań przeżywa swój boom, czyli największy rozkwit. Mieszkań jest tak dużo, że inwestorzy są niemal zmuszeni do konkurowania ze sobą nawzajem, a nabywcy mogą przebierać w coraz to nowych ofertach i zmieniać je niczym rękawiczki. Aby skutecznie pozyskiwać nowych zainteresowanych zakupem mieszkania lub innego lokalu powstało wiele narzędzi. Te ułatwiają deweloperom promocję nieruchomości i pomagają w ich sprzedaży. Wszystkie te narzędzia składają się na jedno ważne zagadnienie, którym jest marketing dla deweloperów. W tym materiale dowiesz się, z jakich rozwiązań najczęściej korzystają inwestorzy, którzy w branży sprzedaży mieszkań osiągają wysokie wyniki sprzedażowe.
Aspekt graficzny i informacyjny
Jednym z najważniejszych elementów promocji nieruchomości jest logo i grafiki na stronie docelowej dewelopera. Witryna www stanowi najważniejszy element całej układanki, a z racji tego, że obecnie wszystkie branże przenoszą swoje interesy do sieci, tym bardziej powinna być dobrze dopracowana. Deweloperzy uważani są za profesjonalistów w swojej dziedzinie, w końcu ich praca polega na inwestowaniu w nowe nieruchomości oraz ich sprzedaż, a nikt przecież nie chce kupić kota w worku, więc z reguły robi research. Szata graficzna na stronie powinna być zatem kreowana w takich barwach, aby przywoływały one na myśl profesjonalizm oraz rzetelność. To samo tyczy się grafik i wszystkich materiałów multimedialnych umieszczanych na stronie. Powinny być one w jak najlepszej jakości i podkreślać atuty prezentowanych nieruchomości.
Wszelkie informacje na stronie muszą oddawać to, jaka jest dana inwestycja. Kiedy użytkownik – i tym samym zainteresowany zakupem mieszkania – wejdzie na stronę i nie znajdzie tam, tych informacji, których szuka, jest duże prawdopodobieństwo, że wyjdzie z niej tak szybko, jak na nią wszedł.
Atuty inwestycji
Mówiąc o atutach mam tutaj na myśli wszelkiego rodzaju informacje na temat ogrzewania, materiałów użytych do budowy inwestycji, metrażu i tak dalej. Takie informacje warto umieścić na jakimś modelu interaktywnym. Marketing dla deweloperów uwzględnia również to, że klienci z reguły chcą wiedzieć, w jakim miejscu ma powstać dana inwestycja. Dlatego na stronie inwestycji deweloperskich można również znaleźć mapkę interaktywną, która pozwala zainteresowanym na szybkie rozeznanie w terenie – co znajduje się w okolicy planowanej inwestycji, czy jest blisko do przystanków autobusowych, linii metra i tak dalej.
Reklama w internecie
Te wszystkie wymienione powyżej elementy są niezbędne, jeżeli mówimy o współczesnej promocji nieruchomości. Jednak chyba najważniejsza będzie tutaj reklama, a konkretniej, reklama w sieci wyszukiwania. Do dyspozycji deweloperów są takie narzędzia do promocji, jak Google, czy też Facebook, które umożliwiają tworzenie kampanii reklamowych w internecie. Takie kampanie pozwalają na:
- ustalanie grupy odbiorców, do których ma być kierowana reklama,
- tworzenie kreacji reklamowych,
- określanie i kontrolowanie budżetu,
- określanie trafnych słów kluczy,
- dostęp do statystyk,
- działania remarketingowe.
Social Media także odgrywają ogromną rolę w marketingu deweloperskim i również wspierają sprzedaż inwestycji mieszkaniowych. Oprócz tego jest jeszcze wiele innych narzędzi, takich jak, np. pozycjonowanie, które pozwala deweloperskim stronom z inwestycjami wznosić się na coraz to wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Jest więc mnóstwo sposobów na pozyskiwanie potencjalnych nabywców, wystarczy jedynie po nie sięgnąć, a w razie natłoku obowiązków, można również wesprzeć się pomocą doświadczonych strategów marketingowych.