Inwestycja w nośniki reklamy i w skuteczne projekty marketingowe to jedne z najważniejszych wydatków, bez których dana firma nie mogłaby się szybko i skutecznie rozwinąć. Jest to spowodowane tym, że reklama w dużej mierze wpływa nie tylko na zaprezentowanie danego produktu, ale przede wszystkim na rozpowszechnienie nazwy i logo firmy. W rezultacie potencjalni klienci zyskują do niej większe zaufanie i chętniej wybierają usługi przedsiębiorstwa, które kojarzą niż oferty konkurencji. Dlatego też nośniki reklamy powinny być dobrane w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać ich potencjał i zachęcić klientów lub partnerów biznesowych do współpracy. To sprawia, że warto dowiedzieć się, jak wybrać najlepszy nośnik reklamy zewnętrznej i zaprojektować ją w taki sposób, aby zwróciła uwagę wielu osób.
Duży billboard a mniejszy baner — która opcja sprawdzi się lepiej?
Wbrew pozorom wybór między większym billboardem a niewielkim banerem nie należy do zbyt łatwych zadań. Dzieje się tak, ponieważ podczas każdego planowania reklamy należy wziąć pod uwagę nie tylko skuteczność poszczególnych rozwiązań, ale również finanse danego przedsiębiorstwa — mimo że reklama okazuje się inwestycją, która w większości przypadków szybko się zwraca, nie powinna nadwyrężać budżetu firmy. Oprócz tego warto wspomnieć, że mniejsze formaty reklam również mogą wyróżniać się bardzo dużą skutecznością. Wiele zależy bowiem od sytuacji i miejsca, w których się znajdą. Banery to godne uwagi rozwiązanie w przypadku miejscowości o mniejszej gęstości zaludnienia lub niezbyt rozbudowanej infrastrukturze — wówczas w przeciwieństwie do billboardów nie będą rzucały się w oczy jako element, który nie pasuje do architektury. Z kolei same billboardy to idealne rozwiązanie jako reklama w centrum miasta lub w pobliżu dróg.
Decydując się na billboard, warto pamiętać, że bardzo często prezentują one nieco droższe inwestycje w poszczególne produkty lub w wizerunek marki. Mimo to okazują się niezwykle skutecznym sposobem na reklamę, ponieważ z reguły są dobrze widoczne. Dzięki temu nie tylko reklamują daną usługę, ale także pozytywnie wpływają na rozpoznawalność firmy — szczególnie wtedy, gdy umieścimy na nich logo lub nazwę. Warto jednak wspomnieć, że billboardy wymagają nie tylko przemyślanego projektu, ale także ustawienia w takim miejscu, aby okazało się ono zgodne z obowiązującymi przepisami. Bardzo ważną zasadą jest między innymi fakt, że w przypadku ustawienia w pobliżu drogi nie mogą znajdować się zbyt blisko jezdni ani wpływać negatywnie na widoczność kierowców lub rozpraszać ich podczas jazdy.
W którym miejscu zamówić nośniki reklamy?
Odpowiednio dobrane nośniki reklamy powinny wyróżniać się nie tylko ciekawym projektem, ale również starannym wykonaniem. W dużej mierze to od jakości wykonania zależy, czy wybrane nośniki będą cechowały się wytrzymałością i poradzą sobie w trudnych warunkach panujących na zewnątrz. Wysokiej jakości produkty oferuje między innymi firma Inventini, która skupia się na wyborze trwałych materiałów i dobrego rodzaju druku. W efekcie odwzorowanie projektu na banerze czy billboardzie prezentuje się znacznie lepiej i nie wymaga częstych poprawek ani wymian.