LPP, wiodący polski koncern odzieżowy zarządzający markami Cropp, House, Mohito, Reserved i Sinsay, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku oraz przedstawił strategiczne plany rozwoju.
W trzecim kwartale spółka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, osiągając przyrost o 19,4% w sklepach stacjonarnych oraz 35,7% w kanale e-commerce w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sprzedaż internetowa zyskała na znaczeniu, stanowiąc 26% całkowitych przychodów. Firma utrzymała wysoką marżę brutto na poziomie 54,8% i wypracowała zysk netto w wysokości 577 milionów złotych.
W zakresie planów rozwojowych, LPP przedstawiło ambitną strategię ekspansji. Do końca 2024 roku firma planuje uruchomienie około 650 nowych punktów sprzedaży w kraju i za granicą. Strategicznym celem jest podwojenie liczby sklepów marki Sinsay oraz rozbudowa całej sieci do 4400 lokalizacji do końca 2025 roku.
Spółka przewiduje znaczące inwestycje w infrastrukturę logistyczną, planując zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 700 tysięcy metrów kwadratowych. Na ten cel w przyszłym roku zostanie przeznaczony miliard złotych. Całkowity budżet inwestycyjny na rok 2025 ma wynieść 3,5 miliarda złotych, z czego 2,3 miliarda zostanie przeznaczone na rozwój sieci stacjonarnej.
LPP zamierza również rozszerzyć swoją obecność w Europie Południowej, planując wejście na rynki Albanii i Kosowa w 2025 roku. Według wiceprezesa Marcina Bójko, obecna sytuacja rynkowa sprzyja intensywnej ekspansji w tym regionie.
Spółka optymistycznie ocenia perspektywy na czwarty kwartał 2024 roku, wskazując na 22-procentowy wzrost sprzedaży w okresie od 1 listopada do 10 grudnia (w walutach stałych). W czasie Black Week firma osiągnęła 16-procentowy wzrost sprzedaży. Obecna wartość rynkowa LPP na Giełdzie Papierów Wartościowych wynosi 31,4 miliarda złotych.