Choć w dwudziestym pierwszym wieku marketing z użyciem narzędzi internetowych to coraz częściej wykorzystywany sposób na promocję marki, to tradycyjne rozwiązania wciąż są chętnie używane. Do takich należą na przykład T-shirty, długopisy czy nośniki danych wyposażone w logotyp firmowy. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kalendarze firmowe.
Kalendarze firmowe – rozwiązanie nie tylko estetyczne, ale także funkcjonalne
„Tradycyjne” materiały reklamowe, takie jak na przykład ulotki, broszury informacyjne itd., nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Prawdę mówiąc, nie ma w tym fakcie nic zaskakującego – bardzo często tego typu gadżety marketingowe są wypełnione nachalnymi hasłami promocyjnymi. Ich rzeczywista wartość użytkowa jest kwestią dyskusyjną. Bardzo często zdarza się, że ulotki lądują w koszu, a ich odbiorcy nie poświęcili nawet krótkiej chwili na zapoznanie się ze znajdującą się w nich treścią.
Potrzeby odbiorców w zakresie marketingu stały się w dzisiejszych czasach znacznie bardziej wysublimowane. Dostarczenie sztampowej broszury reklamowej jest już niewystarczające. Obecnie wymaga się – zarówno w przypadku marketingu internetowego, jak i tradycyjnych środków promocyjnych – by reklama niosła ze sobą wartość dodaną.
Takie zjawisko można zaobserwować przede wszystkim w marketingu online, w którym w coraz bardziej popularny staje się tzw. content marketing polegający na umieszczaniu subtelnego przekazu reklamowego w wartościowych wpisach blogowych. Pewne podobieństwa są zauważalne w promocji z użyciem fizycznych gadżetów. Podręczny lub ścienny kalendarz firmowy umożliwia – poprzez wykorzystanie logotypu czy barw firmowych – utrwalenie danej marki w świadomości odbiorcy. Jednocześnie, jest to gadżet chętnie wykorzystywany podczas codziennych obowiązków.
Taki stan rzeczy oznacza, że estetyczny kalendarz firmowy może zostać sprezentowany na przykład kontrahentom przedsiębiorstwa. Z pewnością docenią go pracownicy biurowi – dzięki podręcznemu kalendarzowi będą oni mogli w prosty sposób zapisać niezbędne informacje dotyczące planowanych spotkań itd.
Kalendarze firmowe na 2022 rok – jakie są rodzaje kalendarzy firmowych?
Jeśli zdecydowałeś się na to rozwiązanie, możesz zlecić wykonanie kalendarza:
- podręcznego, który swoimi rozmiarami niewiele odbiega od notatnika i sprawdzi się w przypadku mobilnych pracowników,
- ściennego – w tej wersji może on posłużyć wszystkim osobom znajdującym się w pomieszczeniu,
- biurkowego – jest to rozwiązanie idealne dla tych pracowników i przedsiębiorców, którzy odbywają w biurze liczne rozmowy telefoniczne i zapisują podczas nich ważne informacje.
Kalendarze firmowe na 2022 rok – jaki wzór wybrać?
Jeśli poszukujesz odpowiedzi na pytanie: „Jaki wzór powinny mieć kalendarze firmowe na 2022 rok?”, to nie znajdziesz uniwersalnego rozwiązania tej kwestii. Rozwiązanie jest uzależnione przede wszystkim od profilu Twojej firmy oraz docelowych odbiorców.
Elementem, który koniecznie powinien znaleźć się na okładce kalendarza, jest logo firmy wraz z nazwą. Oczywiście, nie powinno ono zajmować całej powierzchni okładki. Zdecydowanie lepiej zastosować rozwiązanie, w którym logotyp oraz nazwa firmy są subtelnie rozmieszczone na tle związanym tematycznie z profilem przedsiębiorstwa (np. na tle samochodu ciężarowego w przypadku firmy transportowej).
Jeśli chcesz dodatkowo podkreślić prestiż swojego przedsiębiorstwa i sprawić, by odbiorca kalendarza czuł się wyróżniony, zastosuj takie proste, ale skuteczne triki, jak na przykład papier kredowy (elegancki, wysokiej jakości materiał). Kalendarze wykonane z papieru kredowego są nieco droższe w wykonaniu i uchodzą ze ekskluzywne, dlatego warto skierować je do wybranych odbiorców (np. właściciela współpracującego przedsiębiorstwa).
Druk kalendarzy firmowych – podsumowanie
Kalendarz firmowy to dobry sposób na promocję swojej marki. Właściwie przygotowany, powinien on zapisać się trwale w pamięci użytkownika. Należy jednak pamiętać, że kalendarze z logiem firmy powinny zostać uzupełnione o inne gadżety promocyjne oraz marketing online. Jedynie odpowiednie połączenie różnych sposobów działania zwiększa szanse na osiągnięcie sukcesu.