kampania remarketingowa

Czym jest i jak działa kampania remarketingowa?

Porady

Przedsiębiorcy non stop prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć do siebie nowego klienta. I słusznie! A gdyby zająć się użytkownikami, którzy wykazali już wstępne zainteresowanie produktem, ale z jakiegoś powodu nie dokonali konwersji? Tu właśnie pojawiają się działania remarketingowe, które mają na celu oddziaływanie na niezdecydowanych klientów. Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, czy kampanie remarketingowe sprawdzą się w przypadku Twojej marki!

Jak działa remarketing?

W skrócie można opisać działanie strategii remarketingowej w następujący sposób:

  • użytkownik odwiedza Twoją stronę www i podejmuje na niej działania, lecz nie realizuje makrokonwersji,
  • przy pomocy plików cookie, a także określonych działań na stronie, które potencjalny klient wykonał, zostaje on przypisany do konkretnego segmentu użytkowników,
  • jeżeli odbiorca wyłączył witrynę, to zaczyna widzieć konkretną reklamę związaną z Twoją marką w innych miejscach w Internecie.

Remarketing można by więc określić, jako danie klientowi drugiej szansy na to, aby skorzystał z oferty odwiedzonego już kiedyś serwisu. Głównym celem jest zwiększenie sprzedaży i zamiana zwykłego użytkownika w stałego, konwertującego klienta. Efekt taki można uzyskać dzięki ponownemu wyświetlaniu mu odpowiednio dobranych reklam.

Strategie kampanii remarketingowych

Remarketing kojarzy się głównie z Google Ads, gdyż sieć Google umożliwia dziś dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów. Jednak sporą popularnością cieszy się też narzędzie do remarketingu na Facebooku, czyli piksel. Możliwość korzystania z tego rodzaju reklamy dają również inne platformy społecznościowe, m.in. Pinterest, Linkedin czy Twitter.

Kampanie SEM w ramach działań remarketingowych można podzielić na:

  • remarketing standardowy: są to reklamy w postaci banerów zawierających zwykle nazwę i logo firmy oraz informacje zachęcające do ponownego odwiedzenia serwisu, (np. informacje o oferowanych promocjach), wyświetlają się jedynie tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę. Reklamy będą widoczne dla tych osób na przeglądanych przez nie stronach,
  • remarketing dynamiczny: potencjalnemu klientowi wyświetlają się reklamy konkretnych produktów, które wcześniej oglądał, aby przekonać go, że jednak warto je nabyć, albo przypomnieć o wcześniejszych planach zakupowych (porzucone koszyki),
  • listy remarketingowe w wyszukiwarce (RLSA): reklamy w formie linków sponsorowanych są wyświetlane w wyszukiwarce Google tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową i zostali przypisani do określonego segmentu, np. osób porzucających koszyk zakupowy. Wówczas w ramach reklamy searchowej można zaoferować takim osobom specjalny rabat,
  • remarketing wideo: połączenie usług Google i YouTube daje możliwość wyświetlania reklam w formacie wideo dla osób, które miały styczność z naszą stroną internetową lub materiałami wideo naszej marki opublikowanymi na YouTube.

Korzyści płynące z kampanii remarketingowych

Gdy już mamy świadomość, jak działa remarketing, warto pochylić się nad korzyściami, jakie może on przynieść. To, co wiemy na pewno: remarketing zwiększa konwersje! Dzięki błyskawicznemu działaniu i dużej wiedzy, którą zyskujemy na temat zainteresowań zakupowych klienta, możemy dostarczyć mu reklamę, która będzie dla niego wartościowa i realnie go zainteresuje. Aby skutecznie przyciągnąć wahającego się klienta do sfinalizowania transakcji, możemy zachęcić go dodatkowym rabatem albo darmową wysyłką.

Dzięki temu, że klient będzie widział reklamę danej marki w dużej ilości i w wielu miejscach, ranga danej firmy wzrośnie w jego oczach. To działanie ma pozytywny wpływ na wizerunek i świadomość na temat brandu.

Wykorzystując listy remarketingowe, możemy dotrzeć do odbiorców z wiadomością o promocjach albo nowych produktach w naszym sklepie online. Dzięki temu może udać się nam zwiększyć zaangażowanie klientów i zachęcić ich do uzupełnienia w swojej kolekcji kolejnych produktów naszej marki. (tzw. cross-selling).

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze