Automaty samosprzedające zyskują coraz większą popularność i można je spotkać nawet w zakładach pracy. Sprawdź, jakie korzyści dla pracownika i pracodawcy niesie wynajem urządzeń vendingowych.
Czym są i jak działają automaty vendingowe?
Automaty vendingowe to urządzenia umożliwiające samoobsługową sprzedaż różnych produktów. Najczęściej są to napoje zimne i gorące, przekąski, kanapki, ale także inne artykuły, np. higieniczne. Dostępne są nawet automaty ze zdrową żywnością. Obszerna oferta sprzedażowa sprawia, że urządzenia samosprzedające można spotkać w wielu miejscach, m.in. w szkołach, uczelniach wyższych, urzędach, szpitalach, obiektach sportowych, a także w firmach i zakładach pracy.
Popularność automatów sprzedających wynika także z ich prostej obsługi i zasady działania. Panel sterowania jest intuicyjny i zrozumiały dla każdego. Wystarczy wybrać produkt i zapłacić. Płatności można dokonywać na różne sposoby – tradycyjnie (monety, banknoty) lub elektronicznie (karta płatnicza, karta prepaid, karta pracownicza itp.). Na końcu odbiera się zakupiony produkt. Cała operacja jest szybka i samoobsługowa. Automaty vendingowe mogą zatem zastąpić bufet lub sklepik obsługiwany przez człowieka.
Automat w firmie – zalety i korzyści
Nowoczesne automaty samosprzedające posiadają wiele zalet i korzyści. Vending to najtańszy sposób na zaoferowanie pracownikom i klientom przekąsek i napojów. Urządzenia sprzedające są dostępne przez całą dobę. Zakup produktów jest szybki i łatwy oraz samoobsługowy, co ceni wiele osób. Zaletą jest także dogodna lokalizacja. Bliskość sprawia, że w czasie krótkiej przerwy można kupić przekąskę lub napój, bez konieczności wychodzenia z budynku i stania w kolejce. Pozwala to na znaczną oszczędność czasu.
Różnorodność i bogata oferta produktów dostępnych w automatach vendingowych to kolejna korzyść. Firmy obsługujące urządzenia samosprzedające dostosowują asortyment do indywidualnych wymagań i potrzeb klientów oraz zmieniających się trendów. Przykładem mogą być chociażby automaty ze zdrową żywnością. Ponadto oferowane produkty są wysokiej jakości, ponieważ pochodzą najczęściej od znanych producentów. Dzięki temu każda grupa odbiorców znajdzie coś dla siebie, nawet ci wymagający. Produkty można bez problemu dobrać do preferencji pracowników.
Automat w firmie zwiększa zadowolenie i satysfakcję pracowników oraz klientów, ponieważ jest dla nich dużym udogodnieniem. Pozytywnie wpływa na atmosferę, co przekłada się na lepszą wydajność pracy i produktywność. Urządzenia samosprzedające stanowią atrakcyjne uzupełnienie pakietu socjalnego. Pracodawca może zaoferować karty pracownicze umożliwiające darmowe korzystanie z automatów. Wynajem automatów vendingowych świadczy też o tym, że przełożony dba o swoich pracowników i ich wygodę.
Automaty samosprzedające – kupić czy wynająć?
Pracodawca może zarówno kupić, jak i wynająć automat vendingowy. W pierwszym przypadku należy się jednak liczyć z dość wysokimi kosztami zakupu. Co ważniejsze, trzeba także zająć się obsługą automatów we własnym zakresie. Wymaga to zaangażowania oraz nakładów pracy i czasu. Dlatego najczęściej firmy decydują się na wynajem urządzeń samosprzedających.
Najlepszym wyborem są zewnętrzne firmy, które zajmują się zarządzaniem i kompleksową obsługą automatów vendingowych. Oznacza to, że na bieżąco uzupełniają produkty, czyszczą i konserwują maszyny sprzedające oraz wykonują naprawy. W wynajętych automatach nie brakuje asortymentu i utrzymywane są w bardzo dobrym stanie technicznym.
Jak i gdzie wynająć urządzenie samosprzedające?
Wynajmem i dzierżawą automatów sprzedających zajmują się specjalistyczne firmy. Warto wybrać zwłaszcza Polską Grupę Vendingową, która świadczy kompleksowe usługi na terenie całego kraju. Posiada rozbudowaną sieć dystrybutorów w wielu polskich miastach: Rzeszów, Kraków, Lublin, Warszawa, Mińsk Mazowiecki, Ostrołęka, Białystok, Olsztyn, Trójmiasto, Włocławek, Łódź, Częstochowa, Katowice, Wrocław, Poznań, Zielona Góra, Koszalin.
Firma PGV oferuje szeroki wybór automatów vendingowych – m.in. do kawy i napojów gorących, przekąsek oraz kanapek, zimnych napojów, produktów higienicznych, a także małe ekspresy do kawy czy dystrybutory wody. Zapewnia także profesjonalne doradztwo i bezpłatną wycenę usług. PGV Obsługuje zarówno firmy małe, jak i duże, maksymalnie dostosowując ofertę do ich indywidualnych potrzeb.