Kawowy gigant Starbucks Corp. ogłosił, że zamierza już na stałe opuścić rosyjski rynek – stanie się to po 15 latach funkcjonowania na terenie Rosji. Korporacja nie będzie płakać z tego powodu, gdyż przychody z rynku rosyjskiego stanowiły zaledwie 1% globalnych zysków.
Starbucks Corp. wycofuje się z Rosji
Pierwszy lokal Starbucks na terenie Rosji powstał w 2007 roku. Obecnie firma zatrudnia na tym obszarze prawie 2 tys. pracowników, a swoje placówki posiada w 130 różnych lokalizacjach. W marcu 2022 roku tuż po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę, Starbucks Corp. zadecydował o zamknięciu swoich sklepów i zawieszeniu wszelkiej działalności biznesowej w Rosji. Stało się to po 15 latach aktywności na rosyjskim rynku.
Kawowy gigant nie jest jedyną rozpoznawalną marką, która zdecydowała się na stałe zawiesić swoją działalność w Rosji, na skutek inwazji wojsk rosyjskich na Ukrainę. Wcześniej informowaliśmy o tym, że również McDonald wycofuje się z Rosji.
Sprawdź również:
źródło: tvn24.pl
źródło zdjęcia: unsplash.com

Krzysztof Kamzol
Redaktor naczelny w serwisie Joblife.pl Pasjonat technologii produkcyjnych, nowoczesnego przemysłu i technik inżynieryjnych.