Pandemia COVID-19 w sposób znaczący wpłynęła na rozwój światowej gospodarki oraz bieżącą produkcję. Przemysł zmaga się nie tylko z problemami stricte finansowymi, ale również tymi u podstaw łańcucha produkcyjnego. Restrykcje nakładane na społeczeństwo sprawiają, że środowisko pracy staje się miejscem „niewygodnym”.
W większości zakładów produkcyjnych ciężko o zachowanie odpowiedniego dystansu pomiędzy pracownikami. O ile w sektorze usługowym możliwe jest wdrożenie systemu pracy zdalnej, tak w wielu gałęziach przemysłu będzie to niewykonalne. Hale produkcyjne oblegane są setkami, a niekiedy wręcz tysiącami pracowników. Z sanitarnego punktu widzenia, miejsca tego typu stanowią ogromne zagrożenie epidemiczne. Wystarczy, że jeden chory pracownik zjawi się na swoim stanowisku, aby zakażeniu uległa znaczna część załogi.
Z takim problemem zmagała się m.in. fabryka Duracell Aarschot w Belgii, która zatrudnia blisko 500 osób i zajmuje 42 tys. m2 powierzchni.
Sprawdź również: Jak zrobić płyn dezynfekujący?
Problemy zakładów produkcyjnych w czasach COVID-19
Pandemia COVID-19 dotknęła nie tylko konsumentów i małe lub średnie przedsiębiorstwa produkcyjne, ale również większe korporacje, takie jak wspomniana fabryka wysokiej jakości baterii alkalicznych – Duracell Aarschot, na której przykładzie będziemy się opierać. Największe wyzwanie stanowiło utrzymanie bezpiecznego dystansu pomiędzy pracownikami, który pozwala zredukować ryzyko zakażenia koronawirusem SARS-COV-2 i stanowi priorytetowy czynnik ochrony przed rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19.
Trzeba jednak doprecyzować, że sam fakt przebywania w bezpiecznej odległości od siebie nie sprawia kłopotu. Problem dotyczy sprawnej i przejrzystej komunikacji pomiędzy sobą. Dlaczego? Ponieważ fabryka Duracell wyposażyła bowiem swoich pracowników w maski ochronne, a dodatkowo podłoga na hali produkcyjnej bardzo słabo tłumi wszelkie drgania. Powyższe czynniki wraz z utrzymywaniem bezpiecznego dystansu sprawiły, że komunikacja werbalna praktycznie przestała istnieć.
Jak temu zaradzono?
Z pomocą przyszedł system ListenTALK stworzony przez markę Listen Technologies.
To rewolucyjne rozwiązanie przyniosło ogrom korzyści. Po pierwsze pozwoliło zachować ciągłość produkcji, a po drugie drastycznie zwiększyło poziom bezpieczeństwa sanitarnego wśród pracowników.
Jak działa system ListenTALK?
ListenTALK to ultra mobilny, dwukierunkowy system komunikacji, który pozwala przeprowadzać rozmowy pomiędzy pracownikami w jak najmniej angażujący sposób. W dodatku maski ochronne oraz panujący wokół hałas nie przeszkadza w działaniu systemu. Pracownicy mogą wygodnie porozumiewać się ze sobą bez względu na panujące warunki.
W uproszczeniu działa to jak unowocześniony system walkie-talkie. W skład systemu ListenTALK wchodzi:
- Odbiornik i nadajnik sygnału LK-1
- Lekki zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem LA-453
- Stacja dokująca LA-482
Zastosowanie systemu ListenTALK w miejscu pracy pozwala na sprawną komunikację pomiędzy pracownikami, z zachowaniem bezpiecznego dystansu. Nic dziwnego, że na podobne rozwiązania stawiają również inne zakłady przemysłowe na całym świecie.