Popularność e-papierosów nie słabnie i przez ostatnią dekadę stały się one rozpoznawalną alternatywną dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Jeszcze przed paru laty nie panowały tak restrykcyjne regulacje prawne dotyczące e-palenia jak dzisiaj. Mimo to nie brakuje osób chętnych do otwierania swoich własnych biznesów i podbijania tego konkurencyjnego rynku. Co trzeba mieć na uwadze chcąc sprzedawać e-papierosy? Sklep w internecie czy stacjonarny? Podpowiadamy.
E-papierosy sklep – od czego zacząć?
Przemyśl swój budżet
Zanim przejdziesz do formalności, zastanów się, czy stać Cię na taką inwestycję. Jak popularnie wiadomo, osoby, które decydują się zarabiać na swoim, muszą brać pod uwagę brak realnego dochodu co najmniej przez kilka pierwszych miesięcy. Jest to związane z opłatami marż, zakupem potrzebnego sprzętu i asortymentu, wynajmem przestrzeni, w której odbywać się będzie sprzedaż, a także nierzadko – zatrudnianiem pracowników. Tak więc już na starcie musisz mieć w zanadrzu kilkadziesiąt tysięcy złotych, aby rozkręcić interes.
Papierologia
Zakładając jednak, że budżet masz w jednym palcu i dobrze policzyłeś, na co Cię stać, możesz przejść do kwestii prawnych. Jak w przypadku każdego innego biznesu, konieczne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej. W tym celu najlepiej abyś skorzystał z usług doświadczonego radcy prawnego lub prawnika, aby uniknąć niedopatrzeń i mieć pewność, że wszystkie najważniejsze dokumenty zostały uzupełnione.
Zaufany dostawca
Oczywiście aby sklep mógł prosperować, musisz mieć co sprzedawać. Na rynku nie brakuje dostawców artykułów do e-palenia. Jednak ilość wcale nie oznacza jakości. Upewnij się, że wybrany dystrybutor to marka zaufana. Dzięki temu, w razie jakichkolwiek wadliwości otrzymanego towaru, bądź innych komplikacji, masz większą szansę na wyjaśnienie sytuacji. Ponadto konsumenci są bardziej skłonni do kupowania produktów, które są im znane i których jakości są pewni.
Gdzie mogę sprzedawać e-papierosy?
Ze względu na panujące w Polsce (i nie tylko) prawo, nie możesz sprzedawać swoich produktów w sieci. Strona internetowa Twojego biznesu może posłużyć wyłącznie jako źródło informacji co do oferowanego zaopatrzenia. W związku z tym koniecznością jest wynajem miejsca na sklep stacjonarny. Ich najpopularniejszą lokalizacją są głównie centra handlowe, choć zdarzają się punkty wolnostojące. Wybór należy do Ciebie.
Jak reklamować swój sklep z e-papierosami?
Absolutnie nie możesz używać tradycyjnych form reklamy takich jak inne branże, nieobjęte ograniczeniami prawnymi. Zakazane jest jawne zachęcanie do korzystania z e-papierosów, co zdecydowanie utrudnia promocję biznesu. Tutaj pomocne może okazać się wybranie opcji franczyzy, zamiast zakładania własnego odrębnego sklepu. Franczyzodawca zaopatrzy Cię w niezbędne elementy identyfikacji wizualnej marki, a dzięki jego stabilnej pozycji lidera na rynku, nie będziesz musiał martwić się samodzielną walką o rozgłos. Cała strategia marketingowa będzie z góry przygotowana, a ty w spokoju zaczniesz sprzedawać e-papierosy. Sklep poprowadzony z rozmysłem, może się dla Ciebie okazać lukratywną inwestycją.