Lokal biurowy – jaki wybrać, by móc rozwinąć skrzydła?

Lokal biurowy – jaki wybrać, by móc rozwinąć skrzydła?

Porady

Przestrzeń biurowa jest ważna dla każdej firmy, choć bardzo często mają one różne potrzeby. W zależności od liczby pracowników i zespołów, modelu działania firmy czy jej wielkości i prestiżu, biuro będzie musiało spełniać określone wymagania. Dlatego zanim przystąpimy do poszukiwań nowego lokalu, warto dobrze zastanowić się nad naszymi potrzebami i celami. W ten sposób szybciej wyeliminujemy te lokale, które naszych wymagań nie spełniają.

Jak zabrać się do poszukiwań nowej przestrzeni biurowej?

Ważne wskaźniki

Ważną kwestią do rozważenia przy wyborze lokalu jest jego położenie. Naturalnie, im jest ono lepsze, tym łatwiejszy dojazd jest do siedziby, ale też ceny wynajmu idą w górę. Wybór lokalizacji to nie tylko wybór drogi dojazdu, ale również wszystkich okolicznych udogodnień czy też przeszkód. Warto zwracać uwagę na położone w sąsiedztwie z biurem sklepy, lokale usługowe, centra rekreacji, parki i – co bardzo ważne – przystanki komunikacji miejskiej. Dobra lokalizacja posiada tego typu udogodnienia i działa na naszą korzyść na rynku pracy. Zwiększa też sam prestiż naszej firmy.

Dobra lokalizacja umożliwia, a właściwie jest bardzo potrzebna w profilu działalności, który zakłada przyjmowanie klientów w siedzibie firmy. Jeśli prowadzimy biuro architektoniczne, większy sens ma wynajem biura w centrum. Taki wybór nie musi być jednak konieczny, gdy nasza firma na przykład zajmuje się telefoniczną obsługą klienta. W takim modelu, gdzie w przestrzeni biurowej przebywają głównie sami pracownicy, często bardziej opłacalnym jest wynajem biura na obrzeżach miasta.

Drugą istotną kwestią jest metraż i rozkład pomieszczeń. Nasze biuro powinno ułatwiać wykonywanie obowiązków zawodowych, dlatego sam metraż musi być odpowiednio duży, a przestrzeń musi gwarantować płynną komunikację. Obecnie raczej dominuje model przestrzeni otwartych, gdzie pracownicy pracują wspólnie na tej samej przestrzeni, czasem nawet przy jednym stole. To oczywiście rozwiązanie nie dla każdej firmy, jednak sam przykład pokazuje, że można zorganizować miejsce pracy w ten sposób, by wspierać pracowników, jednocześnie wykorzystując dany nam metraż w pełni.

Zalety biur w biurowcach

Biurowce to jedne z lepszych miejsc do prowadzenia własnej działalności i fakt ten jest raczej szeroko znany. Jest kilka fundamentalnych zalet, które sprawiają, że wynajem biura właśnie w takim budynku ma sporo sensu. Pierwsza z nich to nowoczesne technologie i prezencja budynku i lokali biurowych. Te biura posiadają najlepsze zabezpieczenia oraz wygodne windy, zapasowe agregaty do wytwarzania prądu, całodobową ochronę czy rozwiązania ekologiczne, które mają na celu zmniejszenie szkodliwego działania naszej działalności na ekosystem.

Dodatkowo, biurowce są dobrze zlokalizowane, a ich architektura działa na korzyść wizerunku firm, które się w nich znajdują. Na terenie takich kompleksów niejednokrotnie znajdziemy również przedszkola, siłownie, lokale usługowe, restauracje czy zielone tarasy dostępne do użytku pracowników, co sprawia, że biurowce są świetnymi lokalami do prowadzenia własnego biznesu.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze