Wymienić można przynajmniej dwa powody, dla których warto stworzyć program lojalnościowy dedykowany kobietom. Co więcej, bardzo często okaże się też, że to jedyne słuszne rozwiązanie.
Te programy lojalnościowe, które dedykowane są stricte kobietom, różnią się od tych, które kierowane są wyłącznie dla mężczyzn. Jest to naturalne z uwagi na odmienne postrzeganie pewnych pojęć i zachowań. Dlaczego jednak w niektórych przypadkach, będziemy wręcz do tego zobowiązani?
Typowo kobiece marki
Dosłownie każdy rynek posiada marki skierowane głównie do kobiet. To te, które specjalizują się w produktach dla pań oraz z myślą właśnie o nich. W tym przypadku to właśnie one są naturalnie tworzącą się grupą odbiorcą, dlatego markom najbardziej zależy na ich lojalności.
Specyficzny profil klienta, ze względu na charakter
Statystki dowodzą, że kobiety są idealnymi klientami, a przy tym posiadają zupełnie odmienne podejście do zakupów w porównaniu do mężczyzn. Inaczej wybierają marki, a także przywiązują się do danych wyborów. Ze względu właśnie na te różnice, kreuje się ich podejście do programów lojalnościowych.
Marki kobiece, a także te, które chcą podnieść liczbę kobiet w gronie swych klientów, powinny mieć na uwadze wymieniowe już wyżej powody podczas tworzenia oferty, ale też własnego programu lojalnościowego. Szczególnie w tej drugiej sferze, kluczowa będzie specyfika oczekiwań pań, które są zgoła inne niż u panów.
Jakie są oczekiwania kobiet wobec programów lojalnościowych?
Kobietom bardzo zależy na tym, aby miały możliwość porównywania i wyboru pośród szerokiej oraz dobrze opisanej oferty. To samo tyczy się także samego katalogu nagród w programach lojalnościowych.
Należy wystrzegać się tego, aby program lojalnościowy dla pań, nie był zbyt płytki. Tutaj jedną z ważniejszych rzeczy jest budowanie emocjonalnej więzi, między nimi, a samą marką. Panie starają się wyszukiwać takich rozwiązań, które będą najlepsze właśnie dla nich. Cecha ta tyczy się nie tylko katalogu nagród, ale całego programu lojalnościowego.
Nie można zapomnieć o tworzeniu relacji z innymi odbiorcami marki, które jest istotnym elementów dla pań. To kluczowe w procesie zakupowym, ale też jeden z warunków wzięcia udziału w danym programie lojalnościowym. W końcu należy także nadmienić aspekt poszukiwania uznania. Mowa tu o uznaniu ze strony innych, a najczęściej odbiorców tej samej marki. Jest to do pewnego stopnia powiązane z procesem tworzenia relacji, a także z emocjonalnym zaangażowaniem.