Prowadząc biznes w sieci, musisz być przygotowany na konieczność obserwowania cen, jakie nadają konkurencyjne e-sklepy. Internet wymaga od przedsiębiorców elastyczności i konkurencyjności w kwestii cen. Jeżeli jeszcze nie prowadzisz monitoringu cen konkurencji, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
Czym jest monitoring cen?
Monitoringu cen konkurencji polega na sparowaniu produktów, które oferujesz z asortymentem innych przedsiębiorców. Dzięki czemu możesz w łatwy sposób obserwować, jak plasują się stawki za dany produkt i dostosowywać swoje działania do ruchów branży.
Monitoring cen konkurencji możesz prowadzić ręcznie lub automatycznie. Chcąc działać automatycznie, musisz zapoznać się z profesjonalnym programem, który w łatwy sposób pokaże Ci, jak plasują się Twoje ceny na tle konkurencji. LivePrice to narzędzie, które może monitorować dla Ciebie:
- Allegro.
- Ceneo.
- Google Shopping.
- Amazon.
- Wybrany e-sklep.
Jeżeli działasz manualnie, to Twoja praca polega na wpisaniu kodów, EANów lub fraz w wyszukiwarkę. Otrzymane wyniki musisz przenieść do tabeli (która umożliwi Ci późniejszą analizę) lub na bieżąco weryfikować ceny w swoim sklepie. Czy takie ręczny monitoring cen konkurencji ma sens? Niestety nie. Nie da się dobrze, szybko i bezbłędnie monitorować cen ręcznie. Takie działanie jest czasochłonne i skazane na popełnienie błędu, który finalnie, może Cię kosztować utratę klienta lub zarobku.
Jak skutecznie monitorować ceny w sieci?
Skuteczny monitoring cen konkurencji w e-commerce jest niezwykle istotny dla osiągnięcia sukcesu. Jeżeli chcesz generować duże zyski, musisz wiedzieć, co dzieje się u Twojej konkurencji.
LivePrice to narzędzie do efektywnego monitoringu cen w sieci. System automatycznie połączy Twoją ofertę z asortymentem konkurencji na bazie EANów. Dodatkowo umożliwi Ci (manualne) szukanie i porównanie ofert po konkretnej frazie. W ten sposób wyłapiesz maksymalną ilość konkurentów, którzy oferują ten sam towar.
Aplikacja zaczytuje dane z wybranych przez Ciebie miejsc w dowolnych (wskazanych przez Ciebie) interwałach czasowych – raz lub kilka razy na dobę. Dzięki temu dane, które otrzymujesz, są rzetelne.
Automatyka cenowa – czy warto?
Monitoring cen konkurencji nierozerwalnie wiąże się z ceną. LivePrice pozwala Ci automatyzować proces nadawania cen na:
- Allegro.
- Ceneo.
- E-sklepie.
Aplikacja wyliczy odpowiednie stawki dla każdego Twojego produktu. Ceny nadawane przez system są dostosowane do danego kanału sprzedaży – inne dla Ceneo, odmienne dla Allegro. Dzięki LivePrice możesz mądrze sterować polityką cenową. Sam ustalasz sposób wyliczania konkretnych stawek. Na każdym produkcie nadajesz:
- Cenę minimalną – najniższa wartość, za jaką możesz zaoferować dany produkt.
- Krok cenowy – balans pomiędzy Twoim produktem a asortymentem konkurencji.
Automatyka cenowa pozwala Ci w szybki i bezbłędny sposób dostosowywać ceny do stawek konkurentów. Dodatkowo możesz tworzyć rozmaite scenariusze cenowe – nie musisz walczyć jedynie o pierwszą lokatę na danym portalu.
LivePrice posiada tryby cenowe (dedykowane i standardowe), które przykładowo, mogą plasować Twoją cenę na:
- Pierwszym miejscu – o krok cenowo niżej niż u konkurenta na pierwszej pozycji.
- Równo na pierwszym miejscu – Twoja cena będzie tożsama z ceną konkurenta na pierwszej lokacie.
- Równa cenie u wybranego konkurenta – możesz przejmować politykę cenową innych sklepów.
- Na wskazanej pozycji – przykładowo, zawsze chcesz mieć 3 cenę na danym portalu.
- O krok cenowo drożej lub taniej od wybranego konkurenta.
Aplikacja pozwala Ci skutecznie monitorować ceny konkurencji i automatyzować proces nadawania cen w Twoim e-sklepie.
Dlaczego warto sprawdzać ceny?
Szpiegowanie cen konkurencji w sieci jest niezwykle istotne. Internet jest bardzo czuły na wszelkie wahania stawek. Dodatkowo cena jest elementem, który w dużej mierze przekonuje klienta do zakupów online.
Trzeba pamiętać o tym, że klient, szukając w sieci konkretnego produktu, napotka na ofertę w wielu miejscach. Portale Allegro i Ceneo ułatwiają porównywanie cen – nikt nie chce przepłacać. Twoim zadaniem jako e-sprzedawcy, jest dostosowanie cen swojego asortymentu do konkurencji. W tym zadaniu pomoże Ci system LivePrice.
Co więcej, trzymanie sztywnych cen w sieci niestety nie jest możliwe. Przynajmniej nie wtedy, jeżeli chcesz zwiększać sprzedaż i zyski. Warto pamiętać, o tym, że nawet mała różnica w cenie może być bodźcem do zawarcia transakcji dla kupującego.
Monitoring cen konkurencji w e-commerce jest niezbędny i warto go rzetelnie prowadzić, aby osiągnąć sukces. Sprawdzanie cen w innych e-sklepach może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu.
Koniecznie wypróbuj darmową wersję demonstracyjną systemu LivePrice przez 14 dni.